تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3729558
شناسه : 3729558
تاریخ :
اختتامیه نمایشگاه کتاب هنگ‌کنگ و موافقت با تاسیس بنیاد نظامی اقتصاد ایران: اختتامیه سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب هنگ‌کنگ و موافقت با تأسیس بنیاد بین‌المللی حکیم نظامی از جمله اخبار مهم حوزه کتاب و ادبیات در این هفته بودند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: گزارش مطالعه و مرور اخبار این هفته حوزه کتاب و ادبیات ۶ خبر مهم دارد که اختتامیه سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب هنگ‌کنگ و موافقت با تأسیس بنیاد بین‌المللی حکیم نظامی از جمله آن ها بودند.

آغاز به کار مدرسه تابستانی آموزش زبان فارسی با هوش مصنوعی، برگزاری ضیافت شاعرانه باشگاه ادبی قاف، برگزاری مراسم نکوداشت هشتادمین زادروز محمود عابدی و افتتاح تالار سید عبدالله انوار در کتابخانه ملی هم از جمله دیگر اخبار مهم این گزارش هستند.

مشروح این گزارش را در ادامه می‌خوانید:

آغاز به کار مدرسه تابستانی آموزش زبان فارسی با هوش مصنوعی

مدرسه تابستانی آموزش زبان فارسی با هوش مصنوعی در بنیاد سعدی آغاز به کار کرد.

غلامعلی حداد عادل رئیس بنیاد سعدی با حضور در نخستین کلاس این دوره با تشکر از همکاران معاونت آموزش و پژوهش این بنیاد به خاطر برگزاری این دوره گفت: توجه به این موضوع هوش مصنوعی و برگزاری این دوره بیانگر این موضوع است که افق تازه‌ای در بنیاد سعدی گشوده شده و به فناوری‌های نوین ارتباطاتی برای آموزش زبان فارسی توجه شده است که از این بابت از همکاران خودم در معاونت آموزش و پژوهش تشکر می‌کنم.

اتمام زمان برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب هنگ‌کنگ

سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب هنگ‌کنگ که توسط شورای توسعه تجارت هنگ کنگ (HKTDC) برگزار می‌شود، با ۹۹۰ هزار بازدیدکننده به پایان رسید.

ساکنان و بازدیدکنندگان سرزمین اصلی چین امسال بیش از همیشه در این نمایشگاه حضور یافتند زیرا نمایشگاه کتاب هنگ‌کنگ امسال با موضوع «ادبیات فیلم و تلویزیون» برگزار شد و پکن را برای اولین بار به عنوان شهر موضوعی خود انتخاب کرد.

برگزاری ضیافت شاعرانه باشگاه ادبی «قاف»

ضیافت شاعرانه باشگاه ادبی «قاف» با حضور حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و جمعی از شاعران و اعضای نوجوان باشگاه قاف کانون پرورش فکری برگزار شد.

برگزاری مراسم نکوداشت هشتادمین زادروز محمود عابدی

آئین نکوداشت هشتادمین زادروز محمود عابدی استاد زبان و ادبیات فارسی و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی چهارشنبه سوم مرداد در فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد.

در این مراسم غلامعلی حداد عادل، علی‌اشرف صادقی و مسعود جعفری جزی، حسن انوری، موسی اسوار، ژاله آموزگار و جمعی دیگر از اساتید و پژوهشگران فرهنگستان زبان و ادب فارسی و دانشجویان حضور داشتند.

افتتاح تالار سید عبدالله انوار در کتابخانه ملی

تالار سیدعبدالله انوار مشتمل بر کتابخانۀ شخصی آن مرحوم به مناسبت صدمین سال تولد این استاد فقید در مرکز مطالعات ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی کتابخانه ملی ایران با حضور علی‌اکبر اشعری و احمد مسجدجامعی و جمعی از علاقمندان و اهل علم افتتاح شد.

موافقت با تأسیس بنیاد بین‌المللی حکیم نظامی

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ویراستی از تأسیس بنیاد حکیم نظامی خبر داد و گفت: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، بنیاد حکیم نظامی به منظور صیانت از مفاخر فرهنگی ایران و ترویج زبان فارسی تأسیس می‌شود.