تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729552
شناسه : 3729552
تاریخ :
علم و ادب قیمت انسان را در درگاه الهی بالا می‌برد اقتصاد ایران: بندرعباس- یک سخنرانی مذهبی با بیان حدیثی از امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام گفت: علم و ادب قیمت انسان را در درگاه الهی بالا می‌برد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی عبداللهی پنجشنبه شب در مراسم عزاداری هیأت مکتب الحسین علیه السلام، اظهار کرد: طبق روایتی از امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام قیمت و بهای مؤمن به علم و ادب است و علمی که در این روایت ملاک است علم دین است از این رو هم باید نسبت به یادگیری علوم دینی اهتمام داشته باشند.

وی افزود: ادبی که مرادِ روایت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام است ابعاد گسترده‌ای دارد و تعریف دقیق آن این است که ادب هر کاری بدون استثنا رعایت شود؛ به عنوان مثال نماز دارای آدابی است که اگر رعایت شود ارزش نماز را بالاتر می‌برد و رعایت این آداب یعنی رعایت ادب نماز که منجر قیمت پیدا کردن آدمی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی عبداللهی ادامه داد: کسب و کار، ازدواج، هیأت رفتن، زیارت، برخورد با همسایه، منبر رفتن و تمام امور زندگی آدابی دارد که رعایت کردن آن‌ها طبق روایت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام منجر به افزایش قدر و قیمت انسان می‌شود.

این کارشناس علوم دینی دینی بیان کرد: رعایت آداب تمام امور با علم و معرفت ممکن می‌شود از این رو امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام نخست بر علم تاکید دارند و پس از آن ادب را مطرح می‌کنند.

وی تصریح کرد: آن چیزی که به حضرت ابولفضل علیه‌السلام و حضرت ام‌البنین سلام الله علیها ارزش پیدا کرده است به واسطه ادبی بود که در امور دنیا و آخرت به خرج دادند و به اسطوره ادب تبدیل شدند.