تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729548
شناسه : 3729548
تاریخ :
۱۰ هکتار گندم‌زار در سمیرم سوخت اقتصاد ایران: اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۱۰ هکتار مزرعه گندم در پادنای سمیرم در آتش سوخت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: وقوع حادثه حریق ساعت ۱۳ بعد از ظهر پنجشنبه در بخشی از مزارع گندم روستای چهارراه و سادات آباد بخش پادنای سفلی شهرستان سمیرم گزارش شد.

به گفته وی، عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی با همکاری نیروهای مردمی، آتش نشانی، بخشداری، دهیاری و تیم‌های حریق پس از سه ساعت موفق به مهار آتش شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: بر اثر این حادثه ۱۰ هکتار از مزارع گندم در آتش سوخت و متحمل خسارت شد.

شیشه فروش افزود: علت حادثه افزایش دما و عوامل انسانی ارزیابی شده که به علت وزش تندباد دامنه حریق گسترش یافته و سطح بالایی از گندم‌زار را درگیر آتش کرده است.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش احتمال وقوع حریق به دلیل استقرار موج گرما و افزایش سه تا چهار درجه دما، برای پیشگیری از وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی و مراتع ناشی از خطاهای انسانی، گردشگران مسافران، کشاورزان، مرتع داران و ساکنان مجاور منابع طبیعی از روشن کردن آتش در مراتع، حاشیه جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان خاطرنشان کرد: رها کردن ته سیگار و کبریت و اشیا صیقلی و بطری‌های آب معدنی و قوطی کنسرو و … از عوامل آتش زا در مراتع و حاشیه جاده‌ها است؛ همچنین می‌بایست کشاورزان و باغداران از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و علوفه‌های کف باغات خودداری کنند.

شیشه فروش گفت: هم وطنان در صورت مشاهده هرگونه حادثه آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی مورد را سریع به یگان حفاظت از منابع طبیعی با تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴ و دستگاه‌های امدادی و مسوؤلان محلی اطلاع رسانی کرده و برای کنترل و پیشگیری از گسترش حریق مشارکت کنند.