تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729546
شناسه : 3729546
تاریخ :
قیام عاشورا ملت ایران را زنده کرد اقتصاد ایران: قزوین- رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز در غزه شاهد تکرار عاشورا هستیم، گفت: مقاومت مردم غزه و فداکاری این مردم عاشورای دیگری است که در مقابل چشمان ما متجلی شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامرضا سلیمانی پنجشنبه شب در رویداد بزرگ فصل شیدایی ۲ که در شهر شال برگزار می‌شود، اظهار کرد: منطقه شال یکی از کانون‌های جوشان تاریخ تشیع است و در طول مسیر تحولات انقلاب اسلامی چه در دوران مبارزه با رژیم ستم‌شاهی و چه در دوران دفاع مقدس و در دفاع از حرم جزو مناطق برجسته و نمونه محسوب می‌شود.

وی افزود: برگزاری چنین مراسمی با حضور مردم شهیدپرور و یادواره و پاسداشت ۱۵۳ شهید به خون خفته این خطه جوشان تشیع نشان از یک مسیر تاریخی و یک مردم تاریخ‌ساز دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه عاشورا برای ملت‌های جهان درس‌ها و عبرت‌های فراوانی در درون خود داشته و دارد، افزود: عاشورا ملت ما را زنده کرد و به ملت ما حیات بخشید و از مسیر عاشورا توانستیم در مواجهه با بزرگ‌ترین قدرت‌های جهانی همچون آمریکا و رژیم منحط پهلوی پیروز شویم.

پیروزی ملت ایران بر رژیم شاه بر اساس راهبردهای عاشورا بود

وی عنوان کرد: ملت بزرگ ما توانست در انقلاب اسلامی با تمسک بر راهبرد غلبه خون بر شمشیر که راهبرد امام حسین (ع) در قیام کربلا و روز عاشور بود بر یک رژیم تا دندان مسلح و عامل و نوکر آمریکای جنایتکار پیروز شود.

سلیمانی تصریح کرد: اولین پیروزی که در دوران معاصر ملت ایران توانست با تمسک بر فرهنگ عاشورا و حرکت در مسیر راهبردهای عاشورا محقق کند ساقط کردن رژیم پهلوی بود.

وی بیان کرد: رژیم پهلوی از ابتدای تأسیس خود در مقابل بیگانگان کرنش نشان داد و در شهریور ۱۳۲۰ نیروهای متفقین و نیروهای اتحاد جماهیر شوروی از شمال کشور و نیروهای انگلیس و بریتانیای کبیر از جنوب کشور قصد حمله به کشور را کردند پادشاه و فرمانده کل قوای کشور تسلیم شد و کشور را در اختیار بیگانگان قرار داده و ارتش ۱۲۵ هزار نفری تازه‌نفس کشور را تسلیم کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: صحنه‌های بسیار غم‌انگیزی در تاریخ ما رقم خورد به‌طوری که برای فتح خرمشهر انگلیسی‌ها تنها از دو اتوبوس سرباز هندی استفاده کردند و بعد هم شهرها و پایتخت کشور اشغال شد.

وی تأکید کرد: در دوره تصرف ۵ ساله ایران توسط کشورهای بیگانه رضاخان حتی یک مصاحبه هم بر علیه این ارتش‌های متخاصم نداشت.

سلیمانی با بیان اینکه این دوره را باید با دوران دفاع مقدس مقایسه کرد، گفت: زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شده بود و نیروهای مسلح دچار مشکل بودند و انقلاب نوپا بود و کشور درگیر یک توطئه بزرگ تجزیه‌طلبی شده بود، صدام با اجازه آمریکا با تمام توان و قدرتی که بلوک شرق در سالیان گذشته به او داده بود به کشور حمله کرده و بخش‌های مهمی از ۵ استان کشور را تصرف کرد.

ملت ایران یکبار ارتش عراق را به طور کامل منهدم کرد

وی اظهار کرد: اما واکنش امام خمینی (ره) و حضور فرزندان این خاک و کشور در کنار ارتش و نیروهای مسلح یک قدرت عاشورایی ایجاد کرده و تفکر علوی را وارد میدان نبرد کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در مرحله نخست این تفکر توانست نیروی متخاصم را متوقف کرده و سپس در کمتر از ۹ ماه متجاوزین را از میهن اسلامی بیرون کند.

وی ادامه داد: این قدرت فرزندان ملت ایران که مبتنی بر قدرت عاشورایی و تفکر علوی بود توانست برای یک‌بار این ارتش متجاوز را به‌طور کامل منهدم کند.

سلیمانی اضافه کرد: آمار کشته شدگان رژیم متخاصم، مجروحین ارتش متجاوز و اسرا و همچنین نیروهای ترک کننده میدان در عملیات‌های ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، فتح المبین و بیت‌المقدس نشان می‌دهد ارتش متجاوز برای یک‌بار به‌طور کامل منهدم شد.

وی بیان کرد: این نتیجه درسی بود که ملت ایران در طول اعصار گذشته از قیام عاشورا فرا گرفته بود و بارها آن را در مقابل سلاطین جور مشق کرده و در دوران انقلاب اسلامی از آن نیرو گرفته و بر طاغوت چیره شده بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز جهاد اصلی ما جهاد تبیین است، گفت: جهاد تبیین ما باید بیانگر زوایای دقیق و اثربخش این حوادث بزرگ و درس‌های بزرگ تاریخ بشری باشد.

شاهد تکرار عاشورا در غزه هستیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز ما در مقابل چشمان خود در غزه شاهد تکرار عاشورا هستیم، گفت: مقاومت مردم غزه و فداکاری این مردم عاشورای دیگری است که در مقابل چشمان ما متجلی شده است.

سلیمانی اظهار کرد: در سال ۱۹۱۷ انگلیس یک فرماندار جنایتکار را در فلسطین مستقر کرد و اندیشه ایجاد یک دولت یهودی و غده سرطانی در قلب جهان اسلام برآمد و در نهایت در ۱۹۴۸ به‌صورت رسمی تشکیل این رژیم جعلی را اعلام کرد.

وی افزود: در طول این ۱۰۵ سال بیش از ۶۰ کشتار بزرگ و قتل‌عام در طول سال توسط اشغالگران انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: هدف اصلی غربی‌ها این بود که کاری که در جنگ‌های صلیبی به نتیجه نرسانده بودند در آئین دوره با تمسک بر سازمان‌های برآمده از جنگ جهانی اول یعنی جامعه ملل که قیومت فلسطین را به انگلیس داد و بعد از جنگ جهانی دوم توسط سازمان ملل به نتیجه برساند و در نهایت این رژیم جعلی را ایجاد کردند.

وی بیان کرد: امروز این مردم مظلوم فلسطین با تمسک بر فرهنگ عاشورا و با فریاد «هیهات من الذله» در برابر این رژیم غاصب ایستاده‌اند.

فرهنگ مقاومت مشق حیات جوامع مختلف بشری شده است

سلیمانی عنوان کرد: نزدیک به یک سال از عملیات طوفان الاقصی گذشته و رژیم جنایتکار صهیونیستی نه‌تنها هیچ دستاوردی نداشته بلکه پرچم این رژیم در قلب آمریکا به پایین کشیده شده و پرچم فلسطین جایگزین می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز نه‌تنها نیمی از نمایندگان کنگره برای سخنرانی نتانیاهو حاضر نمی‌شوند بلکه در شهرهای آمریکا تظاهرات چند صدهزارنفری در حمایت از مردم فلسطین برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: این پیروزی‌ها تکرار درس‌هایی است که ملت ایران از عاشورا مشق کرد و در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، در دفاع از حرم و جبهه‌های مقاومت به کار گرفت و توسعه داد و تحت عنوان فرهنگ مقاومت امروز در سرتاسر جهان از آن سخن بر زبان جاری می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: امروز فرهنگ مقاومت مشق زندگی و مشق حیات جوامع مختلف بشری شده است.