تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3729531
شناسه : 3729531
تاریخ :
دولت و مجلس در تعیین کابینه جدید همکاری کنند اقتصاد ایران: نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در تعیین اعضای کابینه بین مجلس و دولت تعامل وجود داشته باشد تا در روند خدمت رسانی به مردم هیچ خللی ایجاد نشود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ولی‌الله بیاتی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه رسالت مهم و فعلی مجلس برای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی آن است که به سرعت و دقت اعضای کابینه چهاردهم را انتخاب کند، گفت: تاکید مقام معظم رهبری این بود که دولت چهاردهم به سرعت شکل بگیرد که دولت و مجلس باید در این زمینه با یکدیگر همکاری مطلوب داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه مجلس و دولت به شاخص‌های مورد تاکید رهبر انقلاب برای تعیین اعضای کابینه، تصریح کرد: رئیس جمهور مطابق با بیانات مقام معظم رهبری، افرادی را برای تصدی وزارتخانه‌ها به مجلس شورای اسلامی معرفی کند که سیاسی فکر نکنند، فراجناحی، انقلابی و متدین باشند و سابقه سو نداشته باشند.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس آمادگی لازم را برای بررسی سریع صلاحیت نامزدهای پیشنهادی وزارتخانه‌ها دارد و بعد از ارائه اسامی وزرای پیشنهادی دولت، مجلس برای تحقق فرامین رهبری باید هر روز در دو یا سه شیفت جلسات رأی اعتماد را برگزار کند تا ترکیب دولت زودتر مشخص شود.

بیاتی با بیان اینکه باید هر چه زودتر وزرا مشخص شوند، ادامه داد: باید در تعیین اعضای کابینه بین مجلس و دولت تعامل وجود داشته باشد تا در روند خدمت رسانی به مردم هیچ خللی ایجاد نشود و زودتر دولت چهاردهم کار خودش را آغاز کند.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید با همکاری با یکدیگر مشکلات کشور را مرتفع کنند، گفت: قطعاً با همکاری و تعامل مجلس شورای اسلامی و دولت می‌توان مشکلات کشور را از بین برد.