تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3729524
شناسه : 3729524
تاریخ :
«ابوعره» از بنیانگذاران حماس به دست صهیونیستها به شهادت رسید اقتصاد ایران: شیخ مصطفی ابو عره از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس در زندان رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، منابع فلسطینی از شهادت یکی از مصطفی ابوعره در زندان رژیم صهیونیستی خبر دادند.

این منابع بیان کردند که شیخ مصطفی ابو عره از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس در زندان رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسید.

باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد که سازمان زندان‌های صهیونیستی اخیراً شیخ ابوعره را به خاطر وخامت وضعیت سلامتش از زندان ریمون به بیمارستان سوروکا منتقل کرده بود.

این رهبر حماس از سال ۱۹۹۰ بارها به اسارت رژیم صهیونیستی درآمده بود و در مجموع ۱۲ سال از عمر خود را در زندان‌های این رژیم سپری کرد. وی یکی از تبعید شدگان به مرج الزهور بود و رژیم اشغالگر آخرین بار به رغم وخامت حالش او را به اسارت گرفته بود.

باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد که این رهبر ارشد حماس و یکی از بنیانگذاران آن از زمان بازداشت در ۳۰ اکتبر ۲۰۲۳ در معرض شکنجه و اهمال پزشکی قرار گرفته است.

همچنین باشگاه اسیر فلسطین ضمن مسئول دانستن اداره زندانهای رژیم صهیونیستی، خواستار تحقیق بین المللی درباره جنایاتی شد که رژیم صهیونیستی علیه اسیران فلسطینی مرتکب می شود.

با شهادت این رهبر حماس، شمار اسرای فلسطینی که از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته در زندان رژیم صهیونیستی تحت شکنجه به شهادت رسیدند، به ۱۹ نفر افزایش یافت. البته این تنها آمار افرادی است که هویت آنها مشخص شده است.