تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3729482
شناسه : 3729482
تاریخ :
عملکرد ضعیف فورد در فصل دوم ۲۰۲۴؛ زیان عملیاتی ۱.۱ میلیارد دلاری خودروهای برقی اقتصاد ایران: ظاهراً خودروهای برقی، فورد را هم دچار دردسر کرده‌اند؛ این خودروساز در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۴، زیان ۱٫۱ میلیارد دلاری را متقبل شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فورد از کاهش سود تعدیل شده در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ خبر داد. این خودروساز همچنان با مشکلات کیفی پرهزینه و کسب‌وکار خودروهای برقی که بر سود شرکت تأثیر گذاشته، دست‌وپنجه نرم می‌کند. به‌دنبال این خبر، سهام فورد در معاملات پس از پایان بازار، ۱۲ درصد کاهش یافت.

این خودروساز دیترویتی سود تعدیل شده‌ای معادل ۴۷ سنت به‌ازای هر سهم کسب کرد که به‌طور قابل توجهی کمتر از انتظارات تحلیلگران مبنی‌بر ۶۸ سنت بود.

جیم فارلی، مدیرعامل فورد، از زمان تصدی سمت خود در سال ۲۰۲۰، رفع مشکلات کیفی خودروساز را در اولویت قرار داده است. از آن زمان، فورد یک مدیر اجرایی جدید در زمینه‌ی کیفیت استخدام کرده و برخی از شیوه‌های تولید خود را برای جلوگیری از خطا تغییر داده است؛ اما همچنان بیشترین تعداد فراخوان خودروها را دارد.

جان لاولر، مدیر مالی فورد، گفت که بیشتر هزینه‌های گارانتی، مربوط‌به خودرو های قدیمی‌تر است که قبل از سال ۲۰۲۱ تولید شده‌اند. هزینه‌های گارانتی در سه ماهه‌ی دوم نسبت‌به سه ماهه قبلی ۸۰۰ میلیون دلار افزایش یافته.

به گفته‌ی لاور، اقدامات انجام شده در این سه‌ ماهه به دلیل افزایش هزینه‌های گارانتی‌ای بوده که معمولاً فقط یک‌‌بار برای خودرو‌هایی که قبل از ۲۰۲۱ تولید شده‌اند، انجام می‌شوند. شرکت فورد انتظار دارد در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۴، هزینه‌های مرتبط با گارانتی با انتظارات شرکت مطابقت داشته باشند.

فورد پیش‌بینی سالانه‌ی خود برای سود قبل از بهره و مالیات را در محدوده‌ی ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار حفظ کرد.

خودروسازان سنتی، برنامه‌های تولید خودروهای برقی خود را کم‌رنگ‌تر کرده‌اند. این موضوع به‌دنبال کاهش تقاضا، تغییر به سمت خودروهای هیبریدی و رقابت شدید با تسلا و خودروسازان برقی چینی در بازارهای جهانی رخ داده است.

مقالات مرتبط
  • ۳۰ هزار خودرو موستانگ به‌دلیل «چرخش ناخواسته فرمان» فراخوان شدند
  • کم‌توجهی فورد به بازار خودرو برقی؛ عرضه شاسی‌بلند جدید به تأخیر افتاد

فرود بنا داشت تا در یک کارخانه‌ی کانادایی، برنامه‌ی مونتاژ یک شاسی‌بلند برقی سه ردیفه را در پیش بگیرد اما سپس اعلام کرد که پیکاپ‌های F-150 در آن تولید خواهند شد. این شرکت تلاش‌هایی برای افزایش تولید خودروهای هیبریدی و توسعه‌ی یک پلتفرم برای خط تولید خودروهای برقی کوچک‌تر و ارزان‌تر انجام داده است.

فورد در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴ زیان عملیاتی ۱٫۱ میلیارد دلاری برای بخش خودروهای برقی و نرم‌افزار خود ثبت کرد که به زیان ۱٫۳ میلیارد دلاری آن در سه ماهه اول اضافه شد. مدیران انتظار دارند که این بخش از شرکت تا پایان سال زیان حدود ۵٫۵ میلیارد دلاری را متحمل شود.