تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3729479
شناسه : 3729479
تاریخ :
غزه نیازمند استقرار یک آتش بس فوری است اقتصاد ایران: سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر بر ضرورت استقرار یک آتش بس فوری در غزه تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیش است و دموکرات ها به دلیل وحشت از بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید در حال توسل به هر ابزاری برای جلب آرای عمومی هستند. تلاش برای پایان بخشیدن به جنگ غزه می تواند دست آوردی قابل توجه در سیاست خارجی دولت بایدن تلقی شود.

بر این اساس، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید همزمان با دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با جو بایدن در کاخ سفید اعلام کرد: ما نیازمند استقرار یک آتش بس فوری در غزه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: با آنکه اکنون اختلافات میان جنبش حماس و اسراییل در مذاکرات صلح همچنان وجود دارد و این مسئله مانع از رسیدن به یک توافق می شود اما آمریکا امیدوار است آنها در این زمینه به راهکاری دست یابند.

ابراز امیدواری این مقام کاخ سفید درحالی مطرح می شود که مقامات کاخ سفید ماهها ست که با رویکردی مثبت درباره پایان یافتن جنگ غزه سخن می گویند. با این حال، زیاده خواهی های دولت ائتلافی و راستگرای نتانیاهو در گفتگو با حماس، باعث به بن بست کشیده شدن مذاکرات شده است.

نتانیاهو پیش تر وعده داده بود هر گونه توافق با حماس باید موقت بوده و دست تل آویو را برای رسیدن به اهداف خود در غزه از جمله نابودی حماس باز بگذارد.