تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729478
شناسه : 3729478
تاریخ :
حداکثر دمای هوا در آذربایجان‌غربی به ۳۹ درجه رسید اقتصاد ایران: ارومیه- رئیس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به تداوم فعالیت جبهه هوای گرم در استان گفت: حداکثر دما در استان طی ۲۴ ساعت گذشته به ۳۹ درجه رسید که در بوکان ثبت شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، اردلان محمدپور در این زمینه اظهار کرد: مناطق جنوبی استان جوی پایدار حاکم است اما در مناطق شمالی با عبور امواج ناپایدار بارشی، افزایش ابر، باران رگبار باران پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد تداوم دارد.

وی با اشاره به بارش باران در مناطق شمالی استان اضافه کرد: طی شبانه روز گذشته ۲.۵ میلی‌متر بارندگی در خوی و ۱.۷ میلی‌متر بارندگی در چایپاره ثبت شد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد در خصوص تداوم گرمای تابستانی در این منطقه اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، حداکثر دمای هوا در بوکان به ۳۹ درجه سانتی‌گراد، مهاباد، پیرانشهر، شاهین‌دژ و نقده به ۳۸ درجه سانتی‌گراد، اشنویه به ۳۷ درجه سانتی‌گراد، میاندوآب و سردشت به ۳۶ درجه سانتی‌گراد رسید که به ترتیب گرم‌ترین شهرهای استان بودند.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته تکاب با حداقل دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود و در این مدت دمای هوای مهاباد بین ۲۱ و ۳۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.‌