تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729467
شناسه : 3729467
تاریخ :
مدیریت جامعه بدون علم و معلم ناشدنی است اقتصاد ایران: اردبیل- معاون قضایی دادگستری کل استان اردبیل و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف اردبیل گفت: جامعه‌ای که در آن به علم و معلم بها داده نشود، رستگار نشده و مدیریت در آن امکان‌‎پذیر نخواهد بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید حسین علوی شامگاه پنجشنبه در آئین آغاز به کار صلح‌یاران دانش‌آموز در خانه معلم اردبیل، اظهار کرد: جامعه علمی و دانشگاهی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها بهترین وضعیت اداره کشور هستند و بدون علم و معلم هیچ مدیریتی در دنیا اتفاق نمی‌افتد.

وی با تسلیت شهادت امام حسین (ع) و واقعه عاشورا تصریح کرد: در بحث شهادت امام حسین (ع) کتاب‌ها و مقاتل متعددی وجود دارد اما در تمام این کتاب‌ها به این نکته اساسی می‌رسیم که تمام حرکت و سکنات امام حسین (ع) حاکی از قیام با هدف زنده نگه داشتن شعائر دینی بود.

معاون قضائی دادگستری کل استان اردبیل با بیان اینکه شهادت امام حسین (ع) در نهضت عاشورا آوازه بسیاری را در جهان ایجاد کرد، گفت: وجود مقدس امام حسین (ع) نجات‌بخش برای تمام ملت‌های جهان است و ایشان یک نعمت برای بشریت و خلقت محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام علوی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) به صورت علنی از خروج از مکه تا ورود به کربلا انجام شد، افزود: این قیام ریشه در باورهای دینی آن حضرت داشت و معتقد بودند، اگر قرار است در دین بدعت‌هایی ایجاد شود، بهتر است اهل بیت در مقابل آن ایستادگی کرده و تا آخرین قطره خون خود از شعائر اسلام دفاع کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با اینکه آن حضرت قصد محاربه و جنگ نداشت اما برای حفظ دین و با اهل و عیال از مدینه خارج شد و تا پای شهادت با بدعت‌ها و انحرافات دینی مقابله کرد.

حجت‌الاسلام علوی انگیزه اصلی قیام و پیام عاشورا را احساس مسئولیت در مقابل دین، ظلم‌ستیزی، ارزش‌گذاری به عبادت و فرایض دینی به ویژه نماز و… اعلام کرد و ادامه داد: نماز یکی از فرایضی است که حتی امام حسین (ع) در لحظات شهادت نیز آن را رها نکرد و در راه خدا با ایثار جان خود از دین دفاع کرد.

وی احیای فرهنگ صلح و سازش در جامعه را برگرفته از مبانی دینی و شعائر اسلامی اعلام کرد و یادآور شد: امروز که دانش‌آموزان وارد وادی فرهنگ صلح و آشتی می‌شوند برای ما جای بسی خرسندی است که بتوانیم از ظرفیت علم، معلمان و دانش‌آموزان در اشاعه این فرهنگ استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام علوی اضافه کرد: نسل جوان ما آینده‌سازان و نگهداران این مرز و بوم هستند که باید از همین سنین جوانی و نوجوانی فرهنگ‌های دینی را زنده نگه داشته و به ویژه در اشاعه فرهنگ صلح در مراکز علمی و دانشگاهی کوشا باشند.

وی تاکید قرآن کریم در صلح و سازش را یادآور شد و بیان کرد: آشتی دادن بین امت مسلمان از فضائل بسیار بالایی برخوردار است به طوری که پیامبر اکرم (ص) خود بر این امر تاکید فراوان داشته و در بسیاری از آیات قرآن بر الزام‌آور بودن آن تاکید شده است.

معاون قضائی دادگستری کل استان اردبیل و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف اردبیل با بیان اینکه مرکز توسعه حل اختلاف استان اردبیل پرونده‌های متعدد قضائی و کیفری را با صلح و سازش به پایان برده است، گفت: اردبیل در این پرونده‌ها جز استان‌های برتر و پیشروی کشور است.