تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729466
شناسه : 3729466
تاریخ :
همیاران صلح دانش‌آموزی استان اردبیل آغاز به کار کرد اقتصاد ایران: اردبیل- با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف، همیاران صلح دانش‌آموزی استان اردبیل آغاز به کار کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل شامگاه پنجشنبه در آئین آغاز به کار و اعطای حکم دانش‌آموزان همیار صلح اردبیل، اظهار کرد: آموزش و پرورش یک خانواده بزرگ است که هم دانش‌آموزان و هم اعضای خانواده با ارکان آن در ارتباط مستقیم هستند.

کلام‌الله صفری با اشاره به اینکه باید از این ظرفیت بزرگ در راستای خدمت‌رسانی به جامعه استفاده شود، تصریح کرد: ایجاد صلح و سازش بین خانواده‌ها، فراهم آوردن زمینه صلح و نوعدوستی در جامعه و ارتقای فرهنگ آشتی در جامعه از اهداف راه‌‎اندازی همیاران صلح دانش‌‎آموزی استان اردبیل است.

وی با بیان اینکه همیاران صلح از بین دانش‌آموزان انتخاب شده و ارکان آنها اعطا می‌شود، گفت: انتظار می‌رود با همکاری شوراهای حل اختلاف و دادگستری اردبیل با آموزش و پرورش شاهد فعالیت‌های مفید این همیاران بوده و در راستای کاهش پرونده‌های کیفری، قضائی و خانوادگی در دادگستری گام‌های جدی برداشته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه آموزش و پرورش این ظرفیت را دارد که در مسیر صلح و آشتی در جامعه به ویژه در خانواده‌ها گام بردارد، افزود: معلمان همواره به عنوان افراد مورد وثوق جامعه از نظر اعتماد و صداقت بودند و روحیه صلح‌جویی آنها ارتباط مؤثری را در افزایش صلح و سازش دارد.

صفری خاطرنشان کرد: پیش از این به صورت غیررسمی آموزش و پرورش در مسیر صلح و سازش در جامعه اقدام می‌کرد اما از امروز و با راه‌اندازی همیاران صلح و سازش به صورت رسمی در کنار دادگستری و شوراهای حل اختلاف نسبت به ارتقای فرهنگ صلح در جامعه تلاش خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم به صورت نمادین احکام صلح‌یاری سه نفر از دانش‌آموزان اعطا و همیاران صلح دانش‌آموزی در اردبیل به طور رسمی آغاز به کار کرد.