تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بین الملل
لینک : econews.ir/5x3729456
شناسه : 3729456
تاریخ :
رونمایی از طرح ضدایرانی سناتور آمریکایی پس از مشورت با ترامپ اقتصاد ایران: به گفته سناتور لیندسی گراهام پس از مباحث فراوان با ترامپ، طرح قانونی را برای اعمال تعرفه بر کشورهای خریدار فرآورده‌های نفتی ایران، رونمایی کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از جوییش اینسایدر، سناتور جمهوریخواه لیندسی گراهام روز چهارشنبه قانونی را پیشنهاد کرد که بر اساس آن کشورهایی که از ایران نفت خام یا محصولات نفتی خریداری می‌کنند، هدف اعمال تعرفه قرار می‌دهد.

وی «قانون تعرفه‌ برای تروریسم» را پس از ماه‌ها گفت‌وگو با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره راه‌هایی برای تقویت اقدامات محروم کننده ایران از درآمدهای نفتی‌اش رونمایی کرد.

گراهام در خصوص این طرح گفت: پس مباحث فراوان با ترامپ، قانونی را برای اعمال تعرفه بر کشورهایی که فرآورده‌ای نفتی از ایران می‌خرند، رونمایی کرده است.

وی با طرح این ادعا که کشورهایی که با ایران مراوده می‌کنند باید بهای آن را بپردازند،‌ گفت هیچ بهایی بهتر از تعرفه بر محصولاتی که وارد آمریکا می‌شود وجود ندارد.

این سناتور جمهوریخواه سپس گفت: ترامپ در روز اول فشار حداکثری را بر ایران مجددا اعمال خواهد کرد.

گراهام زمانی گفته بود: تحریم‌ها مهم هستند اما اغلب دور زده می‌شوند. بنا بر این ما اعمال تعرفه بر هر کشوری که از ایران نفت می‌خرد را پیشنهاد می‌کنیم. هیچکس بهتر از ترامپ نمی‌داند چگونه از تعرفه‌ها استفاده کند.

انتهای پیام/