تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729454
شناسه : 3729454
تاریخ :
توقف روند منفی ازدواج و فرزندآوری در استان یزد طی ۳ سال اخیر اقتصاد ایران: یزد-استاندار یزد با اشاره به توقف روند منفی ازدواج و فرزندآوری در استان طی سه سال اخیر، گفت: اثربخشی اقدامات تبیینی در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری با فراهم کردن امکانات رفاهی محقق خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، نشست قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان یزد به ریاست استاندار و به منظور ارائه گزارش عملکرد بانک‌ها و اداره کل امور مالیاتی و نیز ارائه طرح آگاهی بخشی در دستگاه‌های استان برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست با قدردانی از اجرای مسئولانه قانون جوانی جمعیت و تحقق اهداف تعریف شده اظهار کرد: هرچند تغییرات حوزه جمعیت و فرزند آوری همواره زمان بربوده اما اثرات اقدامات صورت گرفته در استان کاملاً مشهود است.

مهران فاطمی با بیان اینکه تمرکز و مسئولیت پذیری و اجرای برنامه‌های خلاقانه و مؤثر در حوزه جوانی جمعیت نتیجه بخش خواهد بود، گفت: در پرتو تلاش‌های سه سال اخیر روند منفی در حوزه ازدواج و فرزند آوری متوقف و در برخی از موارد شیب منحنی مثبت شده است.

وی مسئله جمعیت را از مسائل راهبردی و مهم استان برشمرد و تصریح کرد: مهمترین مؤلفه تضمین کننده آینده هر شهرستان ادامه نسل و جوانی جمعیت است و پیشرفت در شهرستان‌های برخوردار از نسل جوان، بومی و با حس تعلق به آب و خاک خود به صورت فزاینده حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره کل ثبت احوال و دانشگاه علوم پزشکی آمارها را مبتنی بر محل سکونت واقعی والدین و موالید منتشر کنند، گفت: طبیعتاً اثربخشی اقدامات تبیینی با فراهم کردن امکانات رفاهی همچون پرداخت تسهیلات فرزند آوری، معافیت‌های مالیاتی و اعطای زمین و مسکن محقق می‌شود.

پرداخت به موقع تسهیلات قانون جوانی جمعیت در یزد

استاندار یزد با تاکید بر ضرورت پرداخت به موقع تسهیلات قانون جوانی جمعیت، فرزند آوری و ودیعه مسکن یادآور شد: معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در نشست با رؤسای بانک‌ها این موضوع را بررسی و مشکلات موجود را رفع کنند.

وی در ادامه بر ضرورت ارائه گزارش دستگاه‌های استان در خصوص میزان اجرای بندهای قانونی جوانی جمعیت تاکید کرد و افزود: با توجه به جامعه ۳۰۰ هزار نفری کارگری استان، اداره کل کار و صمت و نیز تشکل‌های بخش خصوصی با تمرکز بیشتری در این حوزه نقش آفرینی کنند.

فاطمی با اشاره به لزوم توزیع هدفمند خدمات و امکانات مرتبط با قانون جوانی جمعیت در شهرستان‌ها گفت: به منظور ایجاد جذابیت بیشتر و رفع ناترازی در این حوزه، اعطای زمین، تسهیلات و امتیازات ویژه به شهرستان‌های با رشد جمعیت منفی در دستور کار قرار گیرد.