تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729451
شناسه : 3729451
تاریخ :
۱۳۰ طرح کوچک و بزرگ صنعت پتروشیمی در کشور اجرایی شده است اقتصاد ایران: بوشهر- معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ۱۳۰ طرح کوچک و بزرگ صنعت پتروشیمی در کشور اجرایی شده است که تا پایان امسال ۲۰ طرح آن وارد مدار تولید می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شاه میرزایی پنج شنبه در مراسم افتتاح مرحله نخست پتروشیمی پاد جم در عسلویه با گرامیداشت یاد رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم را خودکفایی در تولید محصولات مورد نیاز پتروشیمی بود و اظهار داشت: سیاست دولت سیزدهم در بخش پتروشیمی قطع وابستگی به کالاها و تجهیزات خارجی در مدت پنج سال بود.

معاون وزیر نفت از دستیابی ایران به خودکفایی در صنعت تولید کاتالیست خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از گذشت ۱۱۵ سال از کشف نفت در کشور جشن خودکفایی در کاتالیست‌ها یک سال زودتر در تابستان امسال برپا شده است و این تحقق وعده دولت سیزدهم به مردم است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ۹۹ کاتالیست در داخل تولید می‌شود که این کاتالیست‌ها در فرایندهای گوناگون صنعت پتروشیمی نقش اساسی دارد و امروز به قله تولید این محصول دست یافته‌ایم.

وی طرح پتروشیمی پادجم را از طرح‌های بر زمین مانده صنعت پتروشیمی دانست و بیان کرد: این طرح پس از ۱۴ سال توقف با حرکتی جهادی و انقلابی با تلاش جوانان ایرانی به ثمر رسید.

شاه میرزایی گفت: ۱۳۰ طرح کوچک و بزرگ در صنعت پتروشیمی در کشور در حال اجراست که تا پایان امسال ۲۰ طرح پتروشیمی وارد مدار تولید می‌شود.

معاون وزیر نفت اجرا این طرح‌های پتروشیمی را یک نهضت و تحول در این صنعت نام برد و اضافه کرد: بهره‌برداری از این طرح‌ها وابستگی کشور را تبدیل به قدرت می‌کند و قدرت چانه‌زنی در میدان دیپلماسی افزایش می‌دهد و در ارزآوری هم کمک فراوان می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه افتتاح مرحله نخست پتروشیمی پاد جم را یکی از افتخارات بزرگ صنعت پتروشیمی است، خاطرنشان کرد: محصول تولیدی پتروشیمی پادجم ضمن تکمیل چرخه تولید، وابستگی‌های صنعت خودرو ایران را به خارج قطع می‌کند.

وی گفت: سیاست صنعت پتروشیمی تأمین قطعات از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاهی و جلب و جذب سرمایه‌های سرگردان داخلی است.

معاون وزیر نفت گفت: اگر به جوانان و متخصصان داخلی میدان بدهیم و آویزان بدخواهان خود نشویم می‌توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم.