تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729433
شناسه : 3729433
تاریخ :
موکب قافله عاشقی ماوای جاماندگان اربعین حسینی در گیلان است اقتصاد ایران: رشت _ فرماندار رودبار با اشاره به شور و شوق زوار در موکب قافله عاشقی رودبار گفت: موکب قافله عاشقی ماوای جاماندگان اربعین حسینی در گیلان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، طهمورث عموپور شامگاه پنجشنبه در برنامه تلویزیونی قدم قدم تا اربعین اظهار کرد: پیاده روی و اجتماع بزرگ اربعین یکی از رویدادهای بزرگ انسانی جهان بوده و از برجستگی‌های فرهنگی و مذهبی فراوان برخوردار است.

فرماندار و رئیس ستاد اربعین شهرستان رودبار با اشاره به نشست‌های هم اندیشی برای برگزاری باشکوه این رویداد انسانی بیان کرد: با شکل‌گیری ستاد شهرستانی در رودبار ویژه اربعین حسینی منویات استانی و کشوری این ستاد پیگیری و دنبال می‌شود.

عموپور با اشاره به فعالیت دو موکب ویژه اربعین در شهرستان رودبار اضافه کرد: موکب امام علی علیه السلام رودبار در کربلا مستقر می‌شود و موکب قافله عاشقی در جنوبی ترین نقطه استان فعالیت خواهد کرد.

وی با اشاره به شور و شوق زوار در موکب قافله عاشقی رودبار افزود: موکب قافله عاشقی ماوای جاماندگان اربعین حسینی در گیلان است.

فرماندار رودبار با اشاره به مشارکت مردم در شورانگیزی پیاده روی اربعین بیان کرد: مردم نگاه و حمایت ویژه ای از مواکب اربعین حسینی دارند.

عموپور از اعزام مواکب به کربلا و نجف خبر داد و اضافه کرد: زمان بندی اعزام مواکب به کربلای معلی از پنجم تا دهم تیر است.

به گفته عموپور، برنامه‌های مواکب شهرستان رودبار در اربعین حسینی همراه با پیوست فرهنگی بوده و این مساله به جد مورد تاکید است.