تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729426
شناسه : 3729426
تاریخ :
عملیات مرمت حمام تاریخی «سرکاری» قوچان آغاز شد اقتصاد ایران: قوچان- رییس نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قوچان گفت: عملیات مرمت و بازسازی یکی از حمام‌های قدیمی قوچان معروف به «سرکاری» با اعتبار اولیه ۸۰۰ میلیون تومان آغاز شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی پروانه عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از حمام‌های تاریخی قوچان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمام قدیمی «سرکاری» یکی از حمام‌های تاریخی این شهرستان بوده که قدمت آن به اواخر دوره قاجار برمی گردد و در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

رئیس نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قوچان گفت: با پیگیری‌های نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری این شهرستان برای اولین بار ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت مرمت و بازسازی این حمام تخصیص داده شد که تخصیص اعتبار بیشتر و بازسازی می‌تواند این بنای تاریخی را به کانون جذب گردشگری تبدیل کند.

وی هویت و شناسنامه یک منطقه را فرهنگ، سنت و آداب و رسوم آن منطقه دانست و خاطر نشان کرد: این شهرستان دارای ۴ حمام تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی است که مرمت و احیای آنها علاوه بر جذب گردشگر، نقش بسزایی در معرفی فرهنگ و تاریخ منطقه دارد.