تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729412
شناسه : 3729412
تاریخ :
دولت جدید به موضوع جوانی جمعیت بپردازد اقتصاد ایران: همدان-رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: از دولت جدید انتظار می‌رود آنچه در خصوص سیاست‌های کلی نظام جمعیت مشخص شده را همچنان پیش گیرد و به موضوع جوانی جمعیت بپردازد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی عصر پنجشنبه در آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ اظهار کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی پیش‌قراولان اعتلای خدمات نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی اضافه کرد: این جشنواره نشان دهنده جریان قوی و معنادار در میان قشر فرهیخته و دانشگاهی حوزه بهداشت و درمان است.

رستمی افزود: فعالان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حوزه فرهنگ و هنر صاحب اثر هستند و این لطافت روح، معناداری و اثربخشی بیشتری به فعالیت‌های تخصصی آنها می‌دهد.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی در مقطعی پرچم‌دار کنترل جمعیت بودند و در دوره سازندگی کار اصلی را دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام دادند و امروز که نگرانی جمعیت را داریم، اثرگذاری این مجموعه را همچنان شاهد هستیم.

رستمی ادامه داد: مقام معظم رهبری به جوانی جمعیت به دو وزیر بهداشت تاکید داشتند و گلایه ایشان در این حوزه هنوز محقق نشده است.

وی بیان کرد: مجموعه‌های مختلف در حوزه جوانی جمعیت نقش دارند که دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور نقش اصلی را داشتند و این سیاست همچنان باید مدنظر همه سازمان‌ها باشد.

رستمی در پایان گفت: در سه سال دوره ریاست جمهوری شهید جمهور؛ شاهد خدمات ارزنده‌ای در حوزه نظام سلامت بودیم و امیدواریم همچنان این توفیق در دولت ادامه داشته باشد.