تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3729391
شناسه : 3729391
تاریخ :
امام خامنه‌ای:حمایت دانشگاهیان آمریکا از فلسطین بی‌نظیر است اقتصاد ایران: رهبر معظم انقلاب گفتند: بسیاری از صاحب‌نظران به صراحت اعلام می‌کنند حرکت‌هایی که این روزها در دنیا به نفع فلسطین انجام می‌گیرد، ناشی از روح انقلاب اسلامی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیانات حضرت ایت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان تهران که در تاریخ 26 اردیبهشت 1403 برگزار شده بود، عصر امروز پنجشنبه - چهارم مرداد 1403- در محل برگزاری این کنگره در حرم مطهر امام خمینی رحمه‌الله منتشر شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار، از جمله برکات مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس را انتقال پیام ایستادگی و مقاومت در داخل و همچنین به خارج از مرزها دانستند و گفتند: بسیاری از صاحب‌نظران به صراحت اعلام می‌کنند حرکت‌هایی که این روزها در دنیا به نفع فلسطین انجام می‌گیرد ناشی از روح انقلاب اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: شعارها و مواضعی که امروز در حمایت از فلسطین در سراسر دنیا شاهد آن هستیم همان مواضع امام(ره) و شعارهایی است که از دل مردم ایران جوشید و بر زبان ها جاری شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به حرکت دانشگاهیان آمریکا در حمایت از مردم فلسطین آن را یک نمونه از برکات حرکت ملت ایران و نفَس گرم امام بزرگوار که یک پدیده بی‌نظیر در تاریخ معاصر است، دانستند و خاطر نشان کردند: گسترش جریان حمایت دانشگاهیان آمریکا از فلسطین به گونه‌ای شده است که دولت آمریکا همه ادعاها و شعارهای خود را نقض می‌کند و پلیس این کشور در مقابل چشم مردم و دوربین‌ها، دانشجو و استاد را لگدکوب می‌کند و به آنها دستبند می‌زند.

ایشان تأکید کردند: کاری که آنها می‌خواستند در ایران انجام دهند، اکنون برای خودشان پیش آمده است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین روحیه و انگیزه جوانان کشور در سال های اخیر برای حضور در میدان‌های مقابله با داعش و یا رژیم صهیونیستی را ناشی از همان روحیه دوران دفاع مقدس برشمردند و گفتند: در حوادث و فتنه‌های سال های گذشته از جمله فتنه 88 در تهران نیز جوانانی که نه امام و نه دوران دفاع مقدس را دیده بودند، با انگیزه و روحیه آن دوران وارد میدان شدند و طراحی دشمن به‌منظور ایجاد مشکل برای کشور و مردم را خنثی کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تجلیل از نقش یگان ها و جوانان استان تهران در دوران دفاع مقدس به ویژه لشکر حضرت سیدالشهدا(ع) افزودند: نقش‌آفرینی جوانان تهران با همان روحیه همچنان نیز ادامه دارد و در قضایای سال 1401 جوانانی از تهران و اطراف تهران نام خود را ماندگار کردند.

ایشان ثبت و ضبط و تبیین هنرمندانه کارهای بزرگ و اسناد مربوط به دفاع مقدس را کاری مهم و ضروری خواندند و تأکید کردند: تجربه ثابت کرده است یک حقیقت، هرچند که برجسته و روشن باشد، اگر تبیین و تکرار نشود بدخواهان ضد آن پدیده و یا تحریف آن را ترویج خواهند کرد.

انتهای پیام/