تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729370
شناسه : 3729370
تاریخ :
بارش باران تابستانی در پارس‌آباد/دمای هوا تا ۱۰ درجه خنک شد اقتصاد ایران: پارس‌آباد- در یک اقدام بی‌سابقه در شهرستان گرمسیری پارس‌آباد، بارش باران تابستانی هوای گرم این منطقه را خنک کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، بارش باران که امروز به هوای گرم منطقه پارس‌آباد و حوالی خنک‌های خاص بخشید، بر اساس اعلام اهالی در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده و اسباب خوشحالی اهالی منطقه را به همراه داشته است.

بارش‌های رگباری که در روزهای گذشته در اردبیل و مناطق سردسیری جریان داشته به نقطه گرمسیری پارس‌آباد نیز رسید تا اهالی این منطقه چهارمین روز مرداد را با هوای خنک و بدون کولر سپری کنند.

این وضعیت بارش که در استان به ویژه مناطق شمالی و گرمسیری آن بی‌سابقه است، تا ۱۰ درجه به کاهش دما منجر شده و هوای خنکی را در شمال استان حاکم کرده تا اهالی در این گرمای سوزان تابستان، شرایط جوی متفاوت و ییلاقی را تجربه کنند.

اما در شهرهای مرکزی و جنوبی این استان نیز که نیازی به کولر وجود ندارد، آب و هوای خنک شرایط متفاوتی را برای اهالی، مسافران و گردشگران رقم زده تا از هوای خنک تابستانی اردبیل و شهرهای گردشگری آن بتوانند بهره برده و در این روزهای گرم تابستان شرایط جوی و آب و هوایی ییلاقی را سپری کنند.

بر اساس اعلام هواشناسی همچنان هوای خنک در استان تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت و حتی در ساعاتی از روز بارش رگباری باران همراه با هوای مه‌آلود در شهرهای مختلف استان حاکم شده تا زمینه برای گذران تابستان گرم در ییلاق ایران برای اهالی، مسافران و گردشگران فراهم آید.

در روزهای گرم سال که در اکثر نقاط خورشید سوزان سایه بر این مناطق انداخته و حتی گفته می‌شود در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده هوای داغی در کشور حاکم خواهد شد، همچنان هوای خنک در ییلاق ایران حاکم شده و مسافران و گردشگران می‌توانند با سفر به این نقطه سرد کشور، از هوای خنک در وسط تابستان بهره ببرند.