تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729367
شناسه : 3729367
تاریخ :
۹ طرح آمارگیری ماهانه در اردبیل اجرا می‌شود اقتصاد ایران: اردبیل- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: ماهانه ۹ طرح آمارگیری در استان اردبیل و به صورت حضوری اجرایی و عملیاتی می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

موسی عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این طرح‌های آمارگیری شامل آمارگیری قیمت کالا و خدمات شهری و روستایی، قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی، شاخص قیمت تولیدکنندگان بخش صنعت، معدن و خدمات است.

وی تصریح کرد: طرح آمارگیری هزینه درآمد خانوارها، قیمت تولیدکننده حوزه گاوداری و مرغداری صنعتی و طرح آمارگیری نیروی کار نیز سالانه انجام می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در طرح آمارگیری نیروی کار که به صورت فصلی انجام می‌شود ما موفق شدیم در فصل بهار و از ۱۵ تا ۲۸ اردیبهشت ماه اولین آمارگیری سال‌جاری را در قالب نیروی کار به انجام برسانیم.

عبادی افزود: در فصل تابستان از ۲۰ مرداد تا دوم شهریورماه طرح آمارگیری نیروی کار انجام می‌شود تا شرایط اشتغال و میزان بیکاری به دست آمده تا در یک جمع‌بندی کلی در طول سال ارائه شود.

وی از اجرای طرح آمارگیری از گردشگران ملی خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح آمارگیری از معادن نیز آغاز شده و تا ۱۲ مهرماه ادامه خواهد داشت.

عبادی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: طرح آمارگیری کارگاه جامع بازرگانی و خدمات از ۶ مرداد تا پنجم شهریورماه در استان اردبیل اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرح آمارگیری از کشتار دام و طیور به صورت ماهانه انجام می‌شود و در کنار آن طرح آمارگیری از دام‌های سبک و سنگین استان نیز برای جمع‌آوری اطلاعات جامع در این زمینه اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

عبادی بیان کرد: همه این طرح‌های آمارگیری به صورت حضوری و با تلاش و کوشش ۳۰ نفر از آمارگیران انجام می‌شود تا ما بتوانیم جدیدترین آمار و اطلاعات را در اختیار تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان در عرصه‌های مختلف توسعه استان قرار دهیم.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل مبنای تصمیم‌گیری درست را ارائه آمار دقیق و به روز اعلام کرد و ادامه داد: معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تلاش می‌کند در این زمینه اقدامات و فعالیت‌های مثبت و مؤثری را انجام دهد.