تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3729362
شناسه : 3729362
تاریخ :
شریف: استفاده از خاک افغانستان علیه پاکستان را تحمل نمی‌کنیم اقتصاد ایران: نخست وزیر پاکستان با اشاره به ناامنی‌ها در ایالت‌های بلوچستان و خیبرپختونخوا اظهار داشت استفاده از خاک افغانستان علیه پاکستان را تحمل نخواهیم کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان در نشست کابینه این کشور اظهار داشت اعضای «تحریک طالبان پاکستان» (تی‌.تی.‌پی) از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌کنند که این غیرقابل قبول است و تحمل نخواهیم کرد.

وی همچنین افزود موج حملات در بلوچستان و خیبر پختونخوا علیه نیروهای ارتش، پلیس و کارکنان غیرنظامی افزایش یافته است.

نخست وزیر پاکستان افزایش ناامنی‌ها در مناطقی از این کشور را یک توطئه سازمان یافته علیه پاکستان دانست.

به گزارش «نیشن»، شریف با اشاره به مهاجران افغان تصریح کرد: «میلیون‌ها نفر از آنها را میزبانی کردیم اما پاداشی که گرفتیم حملات «تی.تی.پی» علیه پاکستان بود که این غیرقابل قبول است».

وی در نشست کابینه تاکید کرد اقدامات امنیتی را علیه مردم و نیروهای مسلح پاکستان تحمل نخواهیم کرد.

نخست وزیر پاکستان خاطرنشان کرد پیش‌تر «خواجه آصف» وزیر دفاع پاکستان در سفر به کابل این موضوع را با مقام‌های طالبان در میان گذاشته بود.

حکومت طالبان در افغانستان درباره اظهارات تازه نخست وزیر پاکستان تاکنون اظهارنظری نکرده است اما پیش از این بارها اتهامات مقامات پاکستانی را رد کرده بود.

پیش از این، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی هیئت حاکمه افغانستان اظهارات ارتش و وزارت دفاع پاکستان مبنی بر استفاده تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) از خاک افغانستان را تکذیب کرده بود.

وی با اظهار اینکه افغانستان نباید به دلیل مشکلات امنیتی در پاکستان ملامت شود، تأکید کرده بود عوامل این ناکامی‌ها باید در داخل پاکستان جستجو شود.

انتهای پیام/.