تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729360
شناسه : 3729360
تاریخ :
مصرف آب در مشهد ۲۳ درصد افزایش یافت اقتصاد ایران: مشهد- مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب مشهد گفت: با توجه به افزایش دما طی یکی دو روز گذشته مصرف آب در مشهد ۲۳ درصد افزایش یافته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن اسماعیلیان در خصوص افزایش مصرف آب در پی افزایش دمای مشهد، اظهار کرد: با توجه به افزایش دما طی یکی دو روز اخیر میزان مصرف آب در مشهد، ۲۳ درصد افزایش داشته است و طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی طی روزهای آتی و اوایل هفته آینده، شاهد افزایش دما خواهیم بود لذا از شهروندان تقاضا داریم در مدیریت مصرف اهتمام داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب مشهد افزود: یکی از لوازمی که در پیک گرما مصرف بسیاری دارد کولرهای آبی است، به طور متوسط هر کولر آبی در ۲۴ ساعت ۵۰ لیتر آب مصرف می‌کند، لذا شهروندان زمان استفاده از کولر را تا حد امکان به حداقل برسانند، ضمن اینکه بیشترین مصرف آب شرب در بخش خانگی است به طوری که مصرف ۸۰ درصدی را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در هوای گرم میزان استحمام افزایش می‌یابد، لذا از شهروندان خواهشمندم زمان استحمام را کنترل کنند، با توجه به غیراستاندارد بودن فلاش‌تانک‌های ساختمان‌ها تا ۳۰ درصد مخزن فلاش تانک سرویس‌های بهداشتی را کاهش دهند و همچنین تا ۳ ساعت مصرف کولرهای آبی را کاهش دهند.