تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3729328
شناسه : 3729328
تاریخ :
شرکت CrowdStrike فاجعه میلیارد دلاری IT را با گیفت‌کارت‌های ۱۰دلاری خرید غذا جبران می‌کند! اقتصاد ایران: شرکت CrowdStrike که آپدیت معیوبش میلیون‌ها کامپیوتر را ازکار انداخت، در اقدامی عجیب برای دلجویی از مشتریان کد ۱۰ دلاری خرید غذا برای آن‌ها ارسال کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

باگ به‌روزرسانی CrowdStrike که جمعه‌ی گذشته منتشر شد، هر‌ج‌و‌مرج گسترده‌ای در سرتاسر جهان به‌وجود آورد. سیستم‌های حساس و مهم ازجمله خطوط هوایی به‌دلیل این وصله‌ی نرم‌افزاری معیوب از کار افتادند. باگ مذکور باعث شد ۸٫۵ میلیون کامپیوتر با مشکل صفحه‌ی آبی مرگ مواجه شوند.

شرکت CrowdStrike مسئولیت کامل این خطا را برعهده گرفت، اما راه‌حل آن‌ها برای ابراز تأسف، احتمالاً خنده‌دارترین روشی باشد که تا به‌حال دیده‌اید. این شرکت امنیتی برای جبران خسارت، به شرکای خود، کارت هدیه‌ی ۱۰ دلاری برای سفارش غذا از Uber Eats پیشنهاد داده است. این هدیه‌ی ناچیز قطعاً نمی‌تواند میلیون‌ها دلاری را که شرکت‌ها به‌دلیل مشکلات نرم‌افزاری CrowdStrike از دست داده‌اند جبران کند.

وب‌سایت TechCrunch می‌نویسد، CrowdStrike با ارسال ایمیل به شرکای خود، بابت قطعی اخیر عذرخواهی کرده است. شرکت مورد بحث در این ایمیل، مشکلاتی را که باگ آپدیت اخیرش به بار آورد تأیید و اعلام می‌کند به‌زودی گزارشی از بررسی این حادثه منتشر خواهد کرد. اما بخش پایانی ایمیل بسیار جالب به‌نظر می‌رسد: «برای ابراز قدردانی، هزینه‌ی فنجان بعدی قهوه یا اسنک شبانه‌ی شما با ما است! با استفاده از این کد می‌توانید به اعتبار Uber Eats خود دسترسی پیدا کنید.»

یکی از کاربران در انگلستان با واردکردن کد تخفیف، متوجه شد که مبلغ ۷٫۷۵ پوند به حساب Uber Eats او اضافه شده که تقریباً با ۱۰ دلار آمریکا برابری می‌کند. نکته‌ی ناامیدکننده اینکه برخی‌از کاربران هنگام استفاده از کد تخفیف با پیغام «کد ازطرف صادرکننده لغو شده است و دیگر اعتبار ندارد» مواجه شدند. قطعاً بعد از استرسی که CrowdStrike به این شرکت‌ها وارد کرد، دیدن کد خطای جدید، آخرین چیزی است که آن‌ها می‌خواستند ببینند.

مقالات مرتبط:
  • فاجعه خرابی ۸٫۵ میلیون کامپیوتر ویندوزی به‌دلیل وجود باگ کوچکی در ابزار تست CrowdStrike بوده است
  • هرج‌و‌مرج غیرمنتظره؛ آپدیت معیوب یک شرکت، صفحه آبی مرگ را به جان کامپیوترهای سراسر دنیا انداخت
  • ۸٫۵ میلیون کامپیوتر ویندوزی با به‌روزرسانی معیوب CrowdStrike از کار افتاد

شان هنری، مدیر ارشد امنیت اطلاعات CrowdStrike با انتشار پستی در لینکدین، ضمن ابراز تأسف به‌دلیل باگ آپدیت اخیر شرکت متبوعش، اعلام کرد: «قبلاً به‌ کار در CrowdStrike افتخار می‌کردم اما روز جمعه شکست خوردیم. دو روز گذشته، چالش‌برانگیزترین ۴۸ ساعت دوران کاری ۱۲ ساله‌ام بود. اعتمادی که در طول سال‌ها به تدریج ساخته بودیم، درعرض چند ساعت فرو ریخت و این برای من بسیار ناامیدکننده بود.»