تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3729321
شناسه : 3729321
تاریخ :
قرارداد نجومی ۷۷ میلیارد دلاری: NBA حق پخش بازی‌های بسکتبال را به آمازون پرایم، ESPN و دیزنی واگذار کرد اقتصاد ایران: سرویس استریم آمازون پرایم بیش‌از ۶۶ مسابقه‌ی بسکتبال NBA را در فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۶ پخش خواهد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علاقه‌مندان به بسکتبال به‌زودی می‌توانند مسابقات NBA و WNBA را به‌صورت آنلاین و ازطریق سرویس استریمینگ آمازون پرایم تماشا کنند. آمازون در قراردادی ۱۱ ساله با NBA، حق پخش این مسابقات را از فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۶ به‌دست آورد و جمعاً مبلغ ۷۷ میلیارد‌ دلار برای این دوره‌ پرداخت خواهد کرد.

بر اساس قرارداد آمازون پرایم با NBA، این سرویس استریم هر سال مجموعاً ۶۶ بازی از فصل عادی و ۲۰ بازی از مرحله‌ی حذفی را به‌صورت زنده پخش خواهد کرد. لیگ برتر بسکتبال آمریکا همچنین با شرکت دیزنی و Comcast (مالک NBC Universal) همکاری خواهد کرد و بخشی از بازی‌ها ازطریق کانال‌های سنتی ESPN ،ABC و NBC پخش خواهند شد.

بازی‌های NBA روی سرویس‌های استریمینگ مستقل دیزنی که به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد و Peacock متعلق‌به NBC نیز دردسترس خواهند بود. طبق گزارش نیویورک‌تایمز، هر سه شرکت مذکور برای تصاحب حق پخش این بازی‌ها میلیاردها دلار هزینه کرده‌اند که سهم دیزنی ۲٫۶۲ میلیارد دلار، کامکست ۲٫۴۵ میلیارد دلار و آمازون ۱٫۹۳ میلیارد دلار در سال است که جمع‌ آن در ۱۱ سال به ۷۷ میلیارد دلار می‌رسد.

قرارداد آمازون پرایم و NBA
Amazon

قرارداد آمازون پرایم با NBA نشان‌دهنده‌ی افزایش علاقه‌ی مردم به تماشای مسابقات ورزشی ازطریق سرویس‌های استریم است. پیش‌از این، شبکه‌ی TNT با همکاری شرکت وارنر دیسکاوری تقریباً به‌مدت ۴۰ سال حق پخش بازی‌های NBA را در اختیار داشت.

NBA به ESPN اعلام کرد که پیشنهاد وارنر دیسکاوری با شرایط پیشنهادی پرایم ویدیو برابری نمی‌کرد. به‌هرحال، شبکه‌ی TNT از تصمیم NBA برای همکاری با پرایم ویدیو راضی نیست. سخنگوی TNT به ESPN گفت: «فکر می‌کنیم NBA حق و حقوق قراردادی ما را در رابطه با فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۶ و بعد از آن به‌طور جدی اشتباه تفسیر کرده است و به‌همین‌دلیل اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.»

مقالات مرتبط:
  • سناتور برنی سندرز: نیمی از کارکنان انبارهای آمازون در جشنواره Prime Day 2019 مصدوم شدند
  • اکنون بازی‌های ایکس‌باکس روی اندروید باکس آمازون هم اجرا می‌شوند؛ البته به‌صورت ابری

پخش بازی‌ها ازطریق پرایم ویدیو با پخش دو مسابقه‌ی بسکتبال در هفته‌ی افتتاحیه آغاز خواهد شد و در ادامه بازی‌های شب‌های جمعه، تعدادی از بازی‌های بعدازظهر شنبه و مسابقات شب‌های پنجشنبه نیز از سرویس مذکور پخش خواهند شد. پرایم ویدیو مسابقات NBA Cup ،Play-In Tournament ،NBA League Pass و نیمی از بازی‌های لیگ تابستانی NBA را هم به‌صورت زنده پخش خواهد کرد.

جی مارین، مدیر جهانی بخش ورزش در پرایم ویدیو می‌گوید: «در چند سال گذشته تلاش کرده‌ایم بهترین رویدادهای ورزشی را به پرایم ویدیو بیاوریم و همچنان به نوآوری در تجربه‌ی تماشای مسابقات ادامه دهیم. ما از همکاری NBA سپاسگزاریم و مشتاقانه منتظر آغاز فصل ۲۰۲۵ هستیم.»