تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3729312
شناسه : 3729312
تاریخ :
متا ۶۳هزار حساب اینستاگرام مرتبط با کلاهبرداری‌های اخاذی را مسدود کرد اقتصاد ایران: متا چند ده هزار حساب کاربری اینستاگرام مرتبط با کلاهبرداری‌های اخاذی را مسدود کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

متا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ۶۳ هزار حساب کاربری اینستاگرام را از نیجریه به عنوان بخشی از مقابله‌ی گسترده علیه کلاهبرداری‌های اخاذی جنسی مسدود کرد.

متا در اوایل سال جاری میلادی ویژگی امنیتی جدیدی به اینستاگرام اضافه کرد تا به‌طور خودکار تصاویر هرزه‌نگاری را تشخیص و به کاربران در مورد کلاهبرداری‌های اخاذی بالقوه هشدار دهد.

به گفته‌ی متا، ۲۵۰۰ حساب کاربری متعلق به گروهی ۲۰ نفره که با هم برای انجام کلاهبرداری کار می‌کردند، مسدود شد. متا هزاران حساب و گروه را در فیس‌بوک، عمدتا متعلق به گروهی از مجرمان سایبری سازمان‌یافته که بیشترشان خارج از نیجریه بودند و در انواع کلاهبرداری‌ها تخصص داشتند مسدود کرده است.

مقالات مرتبط
  • متا به‌دلیل شفاف‌نبودن قوانین، اتحادیه اروپا را از هوش مصنوعی پیشرفته‌اش محروم می‌کند
  • پرونده جنجالی اینستاگرام و واتساپ؛ متا خواستار تشکیل نشدن دادگاه شد

متا اخیرا به‌دلیل عدم انجام اقدامات امنیتی کافی برای محافظت از نوجوانان در اپلیکیشن‌هایش، تحت نظارت قرار گرفته است. طی جلسه‌ی سنا در اوایل سال جاری میلادی ، سناتور لیندسی گراهام به مارک زاکربرگ فشار آورد که والدین کودکان قربانیِ چنین کلاهبرداری‌هایی، باید این حق را داشته باشند که از متا شکایت کنند.