تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729286
شناسه : 3729286
تاریخ :
۳ فیلم فاخر دفاع مقدس در مازندران تولید می شود اقتصاد ایران: بهشهر - فرمانده سپاه کربلا گفت: ساخت سه فیلم فاخر با موضوع جنگل و شهدای دفاع مقدس استان در حال تولید است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سیاوش مسلمی بعدازظهر پنجشنبه در پیش اجلاسیه فرزندان شاهد منطقه بهشهر، نکا و گلوگاه در سالن بصیرت ارشاد بهشهر اظهار کرد: اولین پیش اجلاسیه فرزندان شاهد در شرق مازندران برگزار شد و ۷ اجلاسیه فرزندان شاهد به مناسبت دومین‌کنگره ملی شهدای مازندران تا مهرماه برگزار می‌شود.

وی افزود: ۲۵۰ عنوان کتاب از ۴۵۰ کتاب شهدا در حال چاپ و یک فیلم سینمایی با ۷۰ درصد پیشرفت در حال انجام است و تا پایان شهریور تدوین و به فیلم فجر می‌رسد و فیلم غائله جنگل، شهید تورانی و سریال ششم بهمن آمل سه سریال فاخر است که در کنار تله فیلم‌ها در حال انجام است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران یادآور شد: سمفونی دفاع مقدس به دو زبان فارسی و مازندرانی با ۶۰ درصد پیشرفت در حال تولید است و نمایشگاه ملی ناشرین دفاع مقدس در شهریور در ساری برگزار و یادواره‌های شهرستانی برگزار می‌شود.

مسلمی گفت: تمثال نورانی شهدا تعمیر و بازسازی می‌شود و تاکنون ۵ هزار تمثال بازسازی شده و تبدیل به تابلوفرش شده و تقدیم خانواده شهدا می‌شود.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد آثار شهدا جمع آوری شده که از رهاورد کنگره است و دو فصل شیدایی از دیار علویان تا خان طومان در قالب نمایش صحنه‌ای در سیترای نوشهر از ۱۰ مرداد و فصل شیدایی در مجموعه ماهفروجک در ۱۵ شهریور برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا مازندران اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه هوافضا در مجموعه ماهفروجک، هنرهای تجسمی و جشنواره نقاشی، تئأتر، موسیقی و سرود در مجموعه ۲۰ گانه، توزیع ۱۵۰۰ سری جهیزیه و ۴۰ هزار بسته معیشتی و اهدای ۱۸ هزار و ۵۰۰ لوازم التحریر به برکت این‌کنگره انجام‌می شود.

وی افزود: اجلاسیه سردار طوسی قائم مقام لشکر ۲۵ کربلا هم در برج‌میلاد تهران برگزار می‌شود.

مسلمی گفت: اجلاسیه ملی در آمل با مهمانانی از لبنان، سوریه، یمن برگزار می‌شود و اجلاسیه ۱۰ گانه دیگر در دستور کار است و اجلاسیه ورزشکاران با حضور ۶ هزار کشتی گیر، دانش آموزان، دانشجویان، اجلاسیه زنان با هزار زوج جوان.. برگزار می‌شود.