تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3729262
شناسه : 3729262
تاریخ :
جدیدترین آمار شهدای غزه در ۲۴ ساعت گذشته اقتصاد ایران: وزارت بهداشت غزه جدیدترین آمار مربوط به شهدا و مجروحان حملات صهیونیست‌ها به غزه طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المیادین، وزارت بهداشت غزه با صدور بیانیه‌ای آمار شهدای ۲۴ ساعت گذشته جنایات صهیونیست‌ها در غزه را اعلام و تصریح کرد که در سه جنایتی که در این مدت انجام شده، پیکر ۳۰ شهید فلسطینی به بیمارستان‌ها منتقل شده و ۱۴۶ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

این گزارش تصریح می‌کند که به این ترتیب تعداد شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۳۹۱۷۵ شهید و ۹۰۴۰۳ زخمی رسیده است.

در همین رابطه آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز تاکید کرد که کمبود سوخت باعث شده فعالیت‌های انسان دوستانه در غزه متوقف شود و خدمات مراکز بهداشتی و تاسیسات آبی با مشکل مواجه شود.

دفتر رسانه ای دولت فلسطین در نوار غزه عصر دیروز اعلام کرد که ارتش صهیونیستی طی ۴۸ ساعت گذشته تنها در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه ۱۲۹ فلسطینی را به شهادت رسانده و و ۴۱۶ نفر دیگر را زخمی کرده است. این در حالی است که بیش از ۱۰۰ نفر دیگر امکان انتقال به بیمارستان ها را نداشته اند.

این رسانه ها خاطر نشان کردند که ارتش صهیونیستی هر جنبنده ای را در خیابان صلاح الدین در شهر خان یونس هدف قرار می دهد و جلوی هماهنگی ها برای انتقال شهدا و مجروحان به بیمارستان ها را می‌گیرد که این کار نقض قوانین بین المللی رباره حق زندگی و حق نجات جان شهروندان است.

در ادامه این بیانیه آمده است که ارتش صهیونیستی با کوچاندن و آواره کردن ملت فلسطین و تلاش برای تغییر جغرافیای انسانی به شکلی که جان صدها هزار نفر از مجروحان، بیماران، زنان باردار، کودکان، سالخوردگان و معلولان به ارتکاب جنایت ضدبشری ادامه می دهد و آنها را در معرض مرگ قرار می دهد.