تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729247
شناسه : 3729247
تاریخ :
۱۳ هزار مگاوات نیروگاه برق تجدیدپذیر در دست احداث است اقتصاد ایران: بندرعباس- معاون وزیر نیرو با اشاره به چالش‌های تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی گفت: در حال حاضر ۱۳ هزار مگاوات نیروگاه برق تجدید پذیر در کشور دست احداث است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمود کمانی ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح طرح‌های نیروگاهی تجدید پذیر استان هرمزگان توسعه این قبیل نیروگاه‌ها را اولویت کشور دانست و اظهار کرد: در حالی طی سنوات گذشته همواره رابطه توسعه نیروگاهی بین نیروگاه‌های حرارتی ۸۵ درصد در قیاس با نیروگاه‌های تجدید پذیر بوده است در روند در سال گذشته به صورت کاملاً معکوس اصلاح شده و توسعه نیروگاه تجدید پذیر سهمی ۸۵ درصدی را در کشور نصیب خود کرد.

وی تأمین سوخت را چالش اصلی توسعه نیروگاه‌های حرارتی دانست و گفت: به ازای هر کیلووات ساعت برقی که در نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود یک سوم متر مکعب سوخت مصرف می‌شود.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه هر کیلووات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی بالغ بر ۷ هزار تومان هزینه بر جای می‌گذارد، ادامه داد: متوسط هزینه تولید برق در نیروگاه‌های تجدید پذیر بین سه هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری برق ایران با اشاره اهتمام دولت سیزدهم برای توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر، تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر در کشور در دست احداث است.

وی ضمن دعوت از صنایع استان هرمزگان جهت راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدید پذیر، گفت: در حال ۳ هزار و ۴۰۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر صنعتی در کشور راه‌اندازی شده است.