تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بین الملل
لینک : econews.ir/5x3729199
شناسه : 3729199
تاریخ :
استقبال ایران از توافق حاصله در یمن اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران توافق حاصله در یمن جهت از سرگیری پروازها از فرودگاه صنعا و حل مشکلات پولی و بانکی در سراسر این کشور استقبال کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه از بیانیه گروندبرگ، نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن در خصوص توافق حاصله در یمن جهت از سرگیری پروازها از فرودگاه صنعا و حل مشکلات پولی و بانکی در سراسر این کشور استقبال کرد.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگونه توافقی که کاهش فشارهای اقتصادی و رفع محاصره هوایی، دریایی و زمینی از یمن را به همراه داشته باشد، به نفع مردم یمن دانسته و آن را موجب استقرار و ثبات در این کشور می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره‌ به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حل بحران‌های منطقه‌ای از طریق گفتگو ، ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر شاهد امضای توافق صلح پایدار در یمن باشیم.

در پی توافق اخیر دولت صنعا و عربستان سعودی برای حل پاره‌ای از مسائل انسانی و اقتصادی باقیمانده بعد از جنگ، منابع یمنی گزارش دادند که طبق توافق انجام شده میان صنعا و ریاض، پروازها از طریق فرودگاه صنعا به اردن از امروز پنجشنبه، از سر گرفته می‌شود.

ازسرگیری پروازهای فرودگاه صنعا بعد از آن است که اخیرا رسانه‌های یمن (دولت نجات ملی) از توافق بین این دولت و عربستان سعودی بر سر حل برخی از مسائل انسانی و اقتصادی بین دو کشور که بعد از جنگ تحمیلی ریاض علیه صنعاء، بدون اجرا باقی مانده بود، خبر دادند.

محمد عبدالسلام، سخنگوی رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن نیز با اعلام این توافق، از مفاد چهارگانه این توافق خبر داد. بر اساس این توافق، همه تصمیم‌ها و اقدامات اخیر دوجانبه علیه بانک‌ها و نیز توقف هرگونه تصمیم‌ها و اقدامات مشابه در آینده لغو می‌شود.

علاوه بر این، عربستان سعودی و یمن بر از سرگیری پروازها بین صنعاء و اردن و نیز افزایش شمار پروازها به سه روز در هفته و راه اندازی پروازها به مقصد قاهره و هند به صورت روزانه یا بر حسب نیاز توافق کرده‌اند.

انتهای پیام/