تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3729158
شناسه : 3729158
تاریخ :
سود بالای هیوندای در بازار آمریکا اقتصاد ایران: عصر خودرو- هیوندا در سه ماهه دوم سال رکورد سود قبلی خود در ایالات متحده را شکسته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شرکت هیوندای موتور کره جنوبی گزارش داد که در سه ماهه منتهی به ژوئن، سود و درآمد فصلی بی‌سابقه‌ای داشته است و پیش‌بینی‌ ها را شکست داده است، زیرا نرخ‌ های ارز مطلوب و فروش قوی خودرو های شاسی‌بلند با حاشیه سود بالا، درآمد های این شرکت را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.
با این حال، این خودروساز هشدار داد که به دلیل تشدید رقابت از نظر قیمتی، تورم و نرخ‌ های بهره بالا که مصرف‌ کنندگان را تحت فشار قرار می‌دهند، تداوم فروش و سود بالای این شرکت چشم‌انداز نامشخصی دارد.
سخنگوی مالی این شرکت گفت: "با تضعیف تقاضای مصرف‌ کنندگان برای خودرو، انتظار داریم رقابت بیشتری وجود داشته باشد و میزان مشوق‌ ها نیز احتمالاً افزایش یابد. که این مسئل پیش بینی چشم‌انداز کسب و کار را سخت‌تر می‌کند."

هیوندای موتور، که به همراه شرکت وابسته خود کیا کورپ، سومین خودروساز بزرگ جهان از نظر فروش است، گزارش داد که سود خالص 4 تریلیون وون (معادل 2.89 میلیارد دلار) برای دوره آوریل-ژوئن داشته است که از 3.2 تریلیون وون سود در سال گذشته بیشتر است.
این در مقایسه با پیش‌بینی متوسط سود 3.4 تریلیون وون از 21 تحلیلگر که توسط موسسه LSEG SmartEstimate جمع‌آوری شده بود، بیانگر این است که آمار به سمت تخمین‌ های تحلیلگرانی که به طور مداوم دقیق‌تر عمل کرده‌اند سنگینی می‌کند.

سود خالص هیوندای بالاترین سود فصلی از زمان رکورد قبلی در سه‌ماهه دوم سال 2022 بود.
رقیب ژاپنی این کمپانی یعنی نیسان موتور، روز پنجشنبه اعلام کرد که سود سه‌ ماهه اول سال آن تقریباً به طور کامل از بین رفته است و برنامه ریزی چشم‌انداز سالانه خود را کاهش داد چون تخفیف‌ های زیادی که برای بازار ایالات متحده در نظر گرفته شده بود حاشیه سود شرکت را کاهش داد.
هیوندای با افزایش فروش مدل‌های کراس‌اور پریمیوم و خودروهای هیبریدی در ایالات متحده، از برخی رقبای خود از جمله رهبر خودرو های الکتریکی یعنی تسلا و سایر خودروسازان قدیمی مانند فورد پیشی گرفت. این حرکت همچنین به این کمپانی کمک کرد تا ضعف طولانی‌ مدت فروش در بازار داخلی را جبران کند.

فروش خودروهای داخلی در کره جنوبی، دومین بازار بزرگ هیوندای، در سه‌ماهه دوم 10٪ کاهش یافت و از کاهش 16٪ در سه‌ ماهه قبلی ادامه یافت زیرا مصرف‌کنندگان همچنان با تورم فزاینده و اقتصاد ضعیف دست و پنجه نرم می‌کنند.
فروش خودروهای هیوندای در 3 ماهه دوم سال در بازار ایالات متحده، 2.2٪ افزایش یافت.
فروش مدل های کراس‌اور با حاشیه سود بالا هم حدود 80٪ از کل فروش را تشکیل داد، در حالی که فروش خودروهای هایبرید نسبت به دوره مشابه سال گذشته 42٪ افزایش یافت.

تحلیلگران همچنین گفتند که نرخ ارز مطلوب در سه‌ ماهه دوم به رشد سود هیوندای کمک کرده است.
وون کره در این سه‌ ماه نسبت به سال گذشته 4.3٪ در برابر دلار کاهش یافت، که باعث افزایش فروش و سود بازگشتی هیوندای از خارج کشور شد.