تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3729137
شناسه : 3729137
تاریخ :
ای‌ام‌دی «محض احتیاط» عرضه پردازنده‌های Ryzen 9000 را یک تا دو هفته به تعویق انداخت اقتصاد ایران: AMD عرضه‌ی پردازنده‌های ryzen 9000 را برای اطمینان از کیفیت آن‌ها به‌تعویق انداخت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ای‌ام‌دی اعلام کرد که به‌دلیل رعایت برخی جوانب احتیاط، عرضه‌ی پردازنده‌های دسکتاپی سری رایزن ۹۰۰۰ را که قرار بود ۳۱ جولای (۱۲ مرداد) انجام شود، یکی دو هفته به‌تعویق خواهد انداخت.

بنابراین، پردازنده‌های Ryzen 7 9700X و Ryzen 5 9600X در تاریخ ۸ آگوست (۱۸ مرداد) عرضه خواهند شد، در حالی که Ryzen 9 9950X و Ryzen 9 9900X در تاریخ یک هفته بعد از آن‌ها بهفروش خواهند رسید.

این تأخیر به این دلیل نیست که پردازنده AMD با مشکل مواجه شده است، بلکه ظاهراً این شرکت متوجه شده برخی از پردازنده‌ها همه‌ی مراحل تست را به‌خوبی طی نکرده‌اند و می‌خواهد اطمینان حاصل کند که این کار انجام شود.

مقالات مرتبط
  • قیمت احتمالی پردازنده‌های موردانتظار Ryzen 9000 فاش شد؛ ارزان‌تر از رقبای اینتلی
  • عملکرد پردازنده Ryzen 9 9900X در تست‌های اولیه بازی کمی ناامیدکننده است

به‌نقل از ورج، جک هویند، معاون ارشد بخش محاسبات و گرافیک ای‌ام‌دی، می‌گوید: «در حین بررسی‌های نهایی، متوجه شدیم که نمونه‌های اولیه‌ای که به شرکای ما ارسال شده بودند، انتظارات کیفی را به‌طور کامل برآورده نکرده‌اند. بنابراین، محض احتیاط بیشتر درحال همکاری با شرکای خود هستیم تا نمونه‌های اولیه را با نمونه‌های جدید جایگزین کنیم. در نتیجه، تأخیر کوتاهی در آغاز فروش پردازنده‌ها وجود خواهد داشت.»

تیم قرمز پردازنده‌هایی را که نیاز به بررسی داشتند را فراخوانی کرده و به‌نظر می‌رسد این تست‌ها به خوبی پیش می‌روند؛ مهندسان AMD معتقدند که تعویق بیشتری در عرضه‌ی محصولات رخ نخواهد داد.