تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3729099
شناسه : 3729099
تاریخ :
ایکس با هوش مصنوعی، جزئیات فعالیت اکانت‌ها را تشریح می‌کند اقتصاد ایران: هوش مصنوعی گراک اکنون اطلاعات مربوط‌به اکانت‌های ایکس (توییتر سابق) را ازطریق گزینه‌ی More About This Account نمایش می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایلان ماسک از زمان راه‌اندازی xAI در سال گذشته، از این پلتفرم به‌عنوان فضایی برای آزمایش برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی مدل گراک (Grok) استفاده کرده است.

ایکس فراتر از یک چت‌بات ساده، از مدل گراک برای خلاصه‌سازی اخبار و ترندهای روز استفاده می‌کند. اکنون این پلتفرم قابلیت جدیدی به نام More About This Account ارائه کرده است که با استفاده از هوش مصنوعی، جملاتی کوتاه درمورد اکانت کاربران ارائه می‌دهد. این قابلیت در نگاه اول مفید به‌نظر می‌رسد، اما درحال‌حاضر نتایج آن چندان رضایت‌بخش نیست.

کاربران پولی ایکس با قراردادن نشانگر ماوس روی نام کاربری یا نام نمایشی سایر افراد در نسخه‌ی وب این پلتفرم اجتماعی، دکمه‌ی More About This Account را مشاهده خواهند کرد. با کلیک روی این دکمه، خلاصه‌ای از جزئیات آن اکانت با هوش مصنوعی تولید می‌شود. گراک گاهی‌اوقات اطلاعات عمومی درمورد حساب کاربری ارائه می‌دهد و در موارد دیگر، این اطلاعات کاملاً اشتباه به‌نظر می‌رسند.

اشتباه هوش مصنوعی گراک در ارائه توضیحات اکانت های ایکس
Tech Crunch

تک‌کرانچ می‌نویسد، هوش مصنوعی گراک، اکانت ایکس یکی از سردبیران این سایت با نام رام آیر را به‌عنوان حساب کاربری معرفی می‌کند که محتوای طنز مربوط‌به وعده‌های غذایی به‌اشتراک می‌گذارد.

مقالات مرتبط:
  • اروپا: سازوکار فروش تیک آبی در شبکه اجتماعی ایکس غیرقانونی است
  • شبکه اجتماعی ایکس، برای پاسخ به پست‌ها، دکمه دیسلایک می‌سازد

با وجود اشتباهاتی که گراک درمورد حساب‌های کاربری ایکس دارد، این هوش مصنوعی درمورد احتمال خطا در نسخه‌ی ۱٫۵ خود هشدار می‌دهد. در توضیحات این سرویس آمده است: «گراک نسخه‌ی ۱٫۵، فعلاً در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار دارد و می‌تواند اشتباه کند. لطفاً خروجی‌های آن را بررسی کنید.»

در مواردی که گراک اطلاعات حساب‌های کاربری ایکس را اشتباه نمایش نمی‌دهد، باز هم جزئیات مفیدی فراتر از بیوگرافی و اطلاعات کلی اکانت‌ها ارائه نمی‌کند. باتوجه‌به اینکه گراک به داده‌های ایکس دسترسی دارد، انتظار می‌رود اطلاعات بهتری درمورد کاربران ارائه دهد؛ ظاهراً ویژگی جدید این هوش مصنوعی، به بازنگری اساسی نیاز دارد.