تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3728914
شناسه : 3728914
تاریخ :
آلمان: اوکراین می‌تواند به مناطق مرزی روسیه حمله کند اقتصاد ایران: صدراعظم آلمان ا علام کرد که برلین به کی‌یف اجازه داده تا با سلاح‌های آلمانی به مناطق مرزی روسیه حمله کند، اما آلمان هیچ برنامه‌ای برای رویایی مستقیم با مسکو ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در ماه‌های اخیر درگیری‌ها در اطراف شهر روسی‌زبان خارکف تشدید شده است، زیرا اوکراین از این منطقه حملاتی را به خاک روسیه انجام داده است. مسکو بارها تأکید کرده که به حملات کی‌یف که اغلب غیرنظامیان روسی را کشته و مجروح می کند، پاسخ می‌دهد.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در یک نشست خبری در این کشور اعلام کرد که آلمان تصمیم گرفته است به اوکراین اجازه دهد تا با تسلیحات آلمانی به خاک روسیه در مرز منطقه خارکف حمله کند تا مانع از پیشرفت روسیه در اطراف شهر شود.

وی دراین‌باره گفت: : باید کاری در خارکف انجام شود تا از استفاده روسیه از مرز به عنوان سپر حفاظتی جلوگیری شود.

صدراعظم همچنین گفت که کمک نظامی آلمان به اوکراین به زودی از طریق دفاتر ناتو در شهر ویسبادن آلمان تسهیل خواهد شد.

شولتز با این حال مدعی شد که برلین از طرح‌های صلح با مشارکت روسیه حمایت می‌کند و تاکید کرد که آلمان هیچ برنامه‌ای برای رویارویی مستقیم با قدرت جهانی اوراسیا ندارد.

وی در ادامه دراین‌باره افزود: من سربازی به اوکراین نمی فرستم. من هواپیماها و موشک های روسی را با استفاده از خلبانان آلمانی و جنگنده های آلمانی ساقط نمی کنم. نه، ما این کار را نمی کنیم و اجازه نمی دهیم سلاح های ما به عمق خاک روسیه برود.