تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3728913
شناسه : 3728913
تاریخ :
دروغ‌های نتانیاهو مایه تمسخرجهانیان است/به گسترش جنگ می‌اندیشد اقتصاد ایران: جنبش جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای سخنرانی سراسر دروغین نتانیاهو در کنگره را مایه تمسخر جامعه جهانی خواند و افزود: وی به دنبال گسترش جنگ در کل منطقه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، جنبش جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای به ادعاهای سراسر کذب نتانیاهو در سخنرانی خود در مجلس نمایندگان آمریکا واکنش نشان داد.

در این بیانیه اعلام شد که سخنرانی نتانیاهو سرشار از دروغ و افترا بود و این سخنرانی نشان داد که این رژیم سفاک تنها با ریختن خون بی‌گناهان و تحریک ملت‌ها علیه یکدیگر به موجودیت خود ادامه می‌دهد و مؤید این است که موجودیت این رژیم تهدیدی برای بشریت است.

این بیانیه همچنین می‌افزاید: دروغ‌های نتانیاهو درباره کشته نشدن حتی یک غیرنظامی در عملیات ارتش اشغالگران در رفح و عدم توسل این رژیم در بحران گرسنگی و نسل کشی در غزه، تمسخر جامعه جهانی را در پی داشت و نشان داد که وی در دروغ پردازی بی‌شرمانه ابایی ندارد.

این بیانیه همچنین افزود: خیالبافی‌های نتانیاهو در برابر اعضای کنگره در متقاعد کردن آنان بر اینکه قدرت وی بود که توانست برخی از اسرا را در غزه آزاد کند، بیانگر اظهار زبونی و ناکامی وی در میدان درگیری در برابر پایداری ملت فلسطین در غزه و مقاومت بود.

سخنرانی نتانیاهو آشکارا نشان داد که وی به دنبال فیصله دادن جنگ نیست و تلاش دارد که با جلب حمایت آمریکا دامنه جنگ را در کل منطقه تسری دهد.

جنبش جهاد افزود: سخنرانی نتانیاهو درباره پساجنگ در غزه نشان داد که وی به دنبال تداوم اشغالگری است و همچنان در ارتکاب جنایت ونسل کشی ضد اهالی ما در غزه بی مهابا و بدون مانعی ادامه خواهد داد.

گفتنی است که روز چهارشنبه نتانیاهو در کنگره آمریکا در سخنرانی خود تلاش کرد که با فشار به واشنگتن حمایت بیشتری از این رژیم در ادامه جنگ با گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه کسب کند.

نتانیاهو در میان تشویق حامیان خود در کنگره خطاب به مقامات آمریکایی گفت: «ما در پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم و خاورمیانه در غلیان است! وی بار دیگر با هجمه علیه ایران از متحدان خود در منطقه و آمریکایی خود خواستار حمایت بیش از پیش شد. وی از واشنگتن خواست که در کنار تل آویو برای آنچه که درگیری تمدن‌ها نامید، بایستد.»

سفر نتانیاهو به آمریکا باعث اعتراض گروه‌های مختلف حامیان فلسطین در آمریکا و در سرزمین‌های اشغالی شد و بسیاری از نمایندگان کنگره در آمریکا سخنرانی وی را تحریم کردند و نیز مقامات پیشین رژیم اشغالگر و خانواده‌های اسرای صهیونیست به این سفر اعتراض کردند.