تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3728872
شناسه : 3728872
تاریخ :
دیدار معاون وزیر نیرو با وزیر خارجه طالبان اقتصاد ایران: محمد جوان‌بخت، معاون وزارت نیرو در راس هیئتی با امیرخان متقی، وزیر خارجه حکومت طالبان دیدار و درباره مسائل دو کشور از جمله آب هیرمند گفت‌وگو کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، هیئتی به ریاست «محمد جوان‌بخت» معاون وزارت نیرو در دیدار با امیرخان متقی، وزیر خارجه حکومت طالبان پیرامون روابط دوجانبه، آب رودخانه هیرمند و همکاری مشترک در پروژه‌های آبی گفتگو کرد.

به گزارش «تلویزیون ملی» افغانستان، هیئت ایران در این دیدار تأیید کرد ایران در سال آبی 1402-1403 آب فراوانی را از رودخانه هیرمند تأمین کرده و ابراز امیدواری کردند تا پایان سال جاری آب بیشتری دریافت شود.

متقی نیز در این دیدار روابط افغانستان و ایران را دوستانه و نزدیک خواند و تأکید کرد که در صورت وجود آب، تلاش خواهد شد تا آب کافی از رودخانه هیرمند به ایران فرستاده شود.  

وزیر خارجه حکومت طالبان افزود سد کجکی حدود 70 سال پیش ساخته شده و به دلیل عدم توجه حکومت‌های 45 سال گذشته، به دلیل رسوبات حدود نیمی از ذخیره سد ظرفیت اولیه خود را از دست داده است و ایران باید این حقایق را در نظر بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: سیاست امارت اسلامی این است که آب هدر نرود و آب رودخانه هیرمند به مردم استان نیمروز افغانستان و سیستان جمهوری اسلامی ایران برسد.

انتهای پیام/.