تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3728867
شناسه : 3728867
تاریخ :
عملیات پهپادی یافا یمن؛ تیرخلاص به توهم شکست‌ناپذیری اسرائیل اقتصاد ایران: «سلیم المنتصر»، کارشناس یمنی در ویدیویی تحلیلی با اشاره به حمله پهپادی اخیر نیروهای مسلح یمن به قلب تل آویو، این عملیات غافلگیرانه و پیچیده را نشانه ای از پایان انحصار غرب در حوزه صنایع دفاعی و نظامی برشمرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم،  «سلیم المنتصر»، کارشناس یمنی در ویدیویی تحلیلی با اشاره به حمله پهپادی اخیر نیروهای مسلح یمن به قلب تل آویو، این عملیات غافلگیرانه و پیچیده را نشانه ای از پایان انحصار غرب در حوزه صنایع دفاعی و نظامی برشمرد.

 

.

 

المنتصر در ابتدای این ویدئو با تشریح ابعاد و جزئیات عملیات پهپادی نیروهای مسلح یمن در بامداد روز جمعه گفت: پهپاد یمنی «یافا» در عملیات اخیر خود موفق شد با طی 2000 کیلومتر ضمن عبور از فراز سامانه های پدافندی و راداری صهیونیست ها به هدف خود در عمق تل‌آویو اصابت کند.

المنتصر ادامه داد: این عملیات پهپادی علاوه بر تاثیرات سیاسی، نظامی و امنیتی در داخل سرزمینی های اشغالی، سبب شد تا ارتش اسرائیل مقبولیت خود را به عنوان ارتشی شکست ناپذیر از دست بدهد.

وی افزود: «معتقدم با اعلام مرحله پنجم مقابله با رژیم صهیونیستی احتمالا شاهد افزایش تنش ها و سازماندهی حملات نیروهای مسلح یمن به مناطق مهم تل آویو و پایگاه های هوایی خواهیم بود که مردم مظلوم فلسطین را بمباران می کنند.»

این کارشناس یمنی با تشریح توانمندی های نظامی و دفاعی محور مقاومت در دفاع از ملت مظلوم فلسطین گفت: یمنی ها با همکاری تمامی نیروهای مقاومت، عملیات نظامی پیچیده ای را علیه تمامی اهداف متخاصم در جهت آزادسازی اراضی اشغالی فلسطین برنامه ریزی کردند؛ چراکه امروز دیگر کسی از آمریکا و کشورهای غربی نمی ترسد و می تواندر مصاف با فناوری های غربی به صورت حرفه ای با دشمن برخورد کرد و او را خنثی و نابود کرد. این امر بدون شک آغاز عصر جدیدی از پیروزی‌های خیره‌کننده مقاومت ضد رژیم منحوس اسرائیل در مسیر احیای مقدسات اسلامی و آزادسازی ملت‌های مظلوم همچون فلسطین خواهد بود.

وی افزود: با پایان انحصار کشورهای غربی در صنایع دفاعی و نظامی، نیروهای مسلح یمن اکنون قادر به ساخت موشک‌های بالستیک، بالدار و پهپادهایی هستند که می‌توانند به اهداف خود در دریای مدیترانه و اقیانوس هند برسند و مدرن ترین ناوشکن‌ها، ناوچه‌ها و کشتی‌های جنگی متخاصم را به راحتی هدف قرار دهند.

 

 

المنتصر در فراز پایانی صحبت های خود پیرامون سناریوهای پیش روی مرحبه پنجم مقابله با رژیم صهیونیستی افزود: در حال حاضر محور مقاومت می‌تواند معادلات جنگ در منطقه را به سودخود تغییر دهد. این احتمال وجود دارد که تمامی پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه به صورت مستقیم توسط یمن و یا به واسطه عملیات مشترک با مقاومت اسلامی عراق، هدف قرار گیرند. در ادامه صحبت های خود مدعی شد این سناریو نیز دور از ذهن نیست که نیروهای ویژه یمنی در صورت لزوم از طریق لبنان در درگیری های موجود در سرزمین های اشغالی فلسطین مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/