تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3728853
شناسه : 3728853
تاریخ :
اقتصاد روسیه با وجود تحریم‌های غرب رشد کرد اقتصاد ایران: یک مقام ارشد روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که اقتصاد این کشور در بحبوحه تحریم‌های اعمال شده توسط غرب و متحدانش با موفقیت به توسعه خود ادامه داده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، بوریس تیتوف، رئیس بخش روسیه در کمیته دوستی، صلح و توسعه روسیه و چین در گفتگو با خبرنگاران در پکن اعلام کرد که اقتصاد روسیه در بحبوحه تحریم‌های اعمال شده توسط تعدادی از کشورهای غربی با موفقیت به توسعه خود ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر توسعه کیفی ساختار اقتصادی روسیه در حال انجام است، گفت: امروز روسیه با وجود همه مشکلات موقتی در حال پیشرفت است.

تیتوف تصریح کرد: اقتصاد روسیه به تدریج وابستگی خود را به صادرات کالا کاهش داده و از طریق بخش‌هایی توسعه یافته است که ارزش افزوده بالایی دارند و به همین دلیل است که علاقه چین به همکاری با روسیه در حال افزایش است.

بر اساس این گزراش، اداره کل گمرک چین اخیراً در گزارشی اعلام کرد که تجارت بین این کشور و روسیه در شش ماهه اول سال 2024 نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و از 116.8 میلیارد دلار گذشته است.

این در حالی است که در سال 2023، این رقم به رکورد 240.11 میلیارد دلار رسید که 26.3 درصد افزایش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/