تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3728843
شناسه : 3728843
تاریخ :
بانوان نقش اساسی در تحقق آرمان نظام ایفا می کنند اقتصاد ایران: مشهد- مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: بانوان نقش اساسی در تحقق آرمان نظام ایفا می کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، شیوا خوش نسب ظهر چهارشنبه در اختتامیه دومین کنگره استانی بانوان تأثیرگذار که با حضور بانوان فعال استان در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۱۴ هزار زن اثرگذار کشور در سامانه ملی ثبت نام کردند و خراسان رضوی بعد از تهران بیشترین آمار ثبت نام را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه سهم جمعیتی زنان خراسان رضوی ۸ درصد هست و سال اول کنگره، مشارکت حداکثری بانوان را داشتیم، افزود: از تعداد افرادی که ثبت نام کردند، یک چهارم سهم خراسان رضوی است.

وی با بیان اینکه اختتامیه امروز شروعی جدید برای دبیرخانه کنگره است، افزود: دستاوردهایی که جامعه بانوان کسب کردند، نشان دهنده این است که می‌توان از ظرفیت آنها در حل مسائل مهم استفاده کنیم‌.

خوش نسب افزود: ثبت نام بانوان در سومین کنگره بعد از مراسم اختتامیه آغاز خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه مساله پیری جمعیت به‌عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفت، افزود: در راستای اقدامات صورت گرفته، امسال شاهد رشد جمعیت هستیم.

وی اظهار کرد: طبق شرح وظایف کنگره، ۱۹ اقدام به عنوان متولی و ۴۵ اقدام در حوزه دستاوردها داشتیم.

خوش نسب به اثرگذاری و نتایج کنگره اشاره کرد و گفت: رشد ۲۹۰ درصدی کمیته امداد امام‌خمینی (ره) در حوزه ازدواج، رشد ۸۵ درصدی بهزیستی استان برای حمایت از خانواده‌ها از جمله دستاوردهای حوزه بانوان است.