تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3728839
شناسه : 3728839
تاریخ :
صدور هشدار نارنجی؛ تداوم و تشدید بارش‌ها در ۵ استان اقتصاد ایران: سازمان هواشناسی در پی تشدید بارش‌ها در ۵ استان کشور هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش‌های شدید از امروز (چهارشنبه، سوم مردادماه) تا (پنجشنبه، ۴ مردادماه)، هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر کرد.

در پی فعالیت این سامانه، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در شمال آذربایجان غربی، شمال و شرق آذربایجان شرقی، دامنه و ارتفاعات در مرکز و جنوب اردبیل و ارتفاعات در استان‌های گیلان و مازندران طی روزهای یاد شده رخ خواهد داد.

همچنین، خودداری از سفر در جاده‌های کوهستانی، عدم اتراق و برپاکردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابه‌جایی محصولات کشاورزی برداشت شده و آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسانی و امدادی توصیه می‌شود.