تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3728820
شناسه : 3728820
تاریخ :
اولین قدم اصلاح چاقی تغییر سبک زندگی و غذایی و قدم آخر جراحی است اقتصاد ایران: متخصص داخلی و گوارش گفت: اولین قدم اصلاح چاقی تغییر سبک زندگی و غذایی و قدم آخر جراحی است که ممکنه در بسیاری از افراد فقط با اصلاح سبک‌غدایی و سبک زندگی پیش رویم و مشکل را حل کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، شهریار عزیزی متخصص جراحی عمومی، فلوشیپ با اشاره به اینکه ۲۵ درصد مردم ایران اضافه وزن دارند گفت: مهم‌ترین بحث در چاقی و اضافه وزن مصرف فست‌فود، عدم تحرک و زندگی ماشینی است که باعث شده که معضل چاقی افزایش پیدا کند.

وی افزود: پیشگیری خیلی مهم‌تر از درمان است و باید با درمانی‌هایی که وجود دارد همچون جراحی، ورزش، رژیم غذایی و دارویی و… مانع افزایش چاقی شد.

وی با بیان اینکه این حراجی یک نوع جراحی درمانی است گفت: بعد از جراحی، بیماری‌هایی مثل رفلکس معده، نازایی، دیابت و ۸۰ درصد فشار خون رفع می‌شود و نیابد نگاه زیبایی به آن داشت.

عزیزی با اشاره به مراجعه کودکان با سن کم و وزن ۱۵۰ کیلو بیان کرد: به دلیل ماشینی شدن زندگی‌ها و افزایش بازی‌های گیمی و پرخوری چاقی در کودکان بسیار دیده می‌شود.

متخصص جراحی عمومی، فلوشیپ درباره بستن رگ کم اشتهایی معده گفت: معده ۴ رگ اصلی دارد که برخی از افراد یکی از شریان‌ها را می‌بندند که خون رسانی شود و فرد کم اشتها شود اما آن ۳ رگ دیگر جبران کار می‌کنند و تفاوتی ندارد.

وی درباره بوتاکس معده افزود: بوتاکس معده موقتی و تمدید می‌شود که معمولاً ۸ تا ۱۰ کیلو کاهش وزن ایجاد می‌کند.

عزیزی در خصوص توریست درمانی با بیان اینکه نسبت به گذشته بسیار کاهش پیدا کرده گفت: بحث ویزا و و رفت و آمد توریست‌ها به ایران و سیاست‌های خارجی بسیار در این موضوع دخیل است.

در ادامه سید راشد مهدوی متخصص داخلی و گوارش گفت: بیماران را پیش از جراحی غربالگری می‌کنیم و بیماری‌های همراه با چاقی که بسیار شایع هستند مثل فشار خون، دیابت وقفه‌های تنفسی در خواب را رصد می‌کنیم.

وی افزود: اولین قدم اصلاح چاقی تغییر سبک زندگی و غذایی و قدم آخر جراحی است که ممکنه در بسیاری از افراد فقط با اصلاح سبک‌غدایی و سبک زندگی پیش رویم و مشکل را حل کنیم.

مهدوی گفت: در بی ام ای بالای ۳۵ و ۴۰ با بیماری‌ها همراه اولین اقدام جراحی است. همچنین عوارضی که چاقی دارد بسیار سنگین‌تر از هزینه‌های جراحی است.

وی با بیان اینکه بعد از جراحی تغذیه بسیار مهم است گفت: بعد از جراحی به دلیل کاهش دریافت کالری می‌تواند باعث سوخت و ساز بیشتر پروتئین در بدن شود و سموم که ناشی از سوخت و ساز بالا رود به کلیه‌ها فشار می‌آورد به همین دلیل تغذیه بسیار مهم است.

متخصص داخلی و گوارش بیان کرد: هدف از جراحی چاقی زیبایی نیست و خیلی اوقات بیماری‌ها کنترل و درمان می‌شود، بیمارانی هستند که سن بالا دارند و نیاز به تعویض مفصل دارند و با وجود بیماری‌های زمینه‌ای نمی‌توانند ورزش کنند که با جراحی مشکل آنان حل می‌شود.