تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3728805
شناسه : 3728805
تاریخ :
عرضه چاپ دوم «فرهنگ گفت‌وگو» به بازار نشر اقتصاد ایران: کتاب «فرهنگ گفت‌وگو؛ گفت‌وگوهایی در باب گفت‌وگو» نوشته محمدحسن یعقوبیان توسط انتشارات سروش به چاپ دوم رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «فرهنگ گفت‌وگو؛ گفت‌وگوهایی در باب گفت‌وگو» نوشته محمدحسن یعقوبیان به‌تازگی توسط انتشارات سروش به چاپ دوم رسیده است.

نویسنده این‌کتاب معتقد است گفت‌وگو یک هنر است که باید به یک خصلت در شخصیت و فرهنگ آدمی تبدیل شود و از همین رهگذر است که تفاوت میان انسان، گروه و جامعه متمدن با جریان‌های مقابل آن پدیدار می‌شود.

یعقوبیان می‌گوید از ادیان الهی و آئین‌های انسانی تا تمدن‌های بشری کهن و دوران مدرن، تکیه اصلی برای رشد و ترقی بر گفت‌وگو در اجتماع انسان‌هاست. نظر به اهمیت نقش رسانه در فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن گفت‌وگو در خانواده و جامعه و در راستای شناخت بیشتر مفهوم، ابعاد، کارویژه‌ها و بایسته‌های گفت‌وگو، شبکه رادیویی گفت‌وگو، برنامه «بوستان گفت‌وگو» را با هدف بررسی جایگاه گفت‌وگو در عرصه‌های معرفتی گوناگون، تولید و پخش کرده و در این برنامه محمدحسن یعقوبیان با ۱۳ نفر از اصحاب برجسته اهل قلم و اندیشه‌ورز کشور از جمله آقایان آیت‌الله سید مصطفی محقق داماد، مقصود فراستخواه، علی‌اصغر احمدی و غیره گفت‌وگو کرده است. این کتاب حاصل این گفت‌وگوهاست.

چاپ دوم این کتاب با ۲۸۱ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۵۰ هزار تومان عرضه شده است.