تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3728804
شناسه : 3728804
تاریخ :
روایت سردار احمدی مقدم از «عملیات مرصاد» رونمایی شد اقتصاد ایران: کتاب «عملیات مرصاد» شامل خاطرات سردار اسماعیل احمدی مقدم از عملیات مرصاد در سومین ویژه برنامه شب خاطره موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین ویژه برنامه «شب خاطره» با محوریت عملیات مرصاد عصر دیروز سه‌شنبه ۲ مرداد با حضور فرماندهان، پیشکسوتان و ایثارگران دوران دفاع مقدس و جمع کثیری از خانواده معظم شهدا در سالن همایش های بین المللی خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم، سردار اصغر داورزنی و سردار سیّد مهدی حسینی رزمنده و نویسنده پیشکسوت دفاع مقدّس به ذکر خاطراتی از عملیات مرصاد پرداختند. همچنین در این جلسه از کتاب عملیات مرصاد به روایت سردار اسماعیل احمدی مقدم رونمایی شد.

این کتاب عمدتاً متمرکز بر مشاهدات، خاطرات، برداشت‌ها، دریافت‌ها و در مجموع، روایتِ شخصیِ سردار احمدی مقدم از عملیّات مرصاد است. بخشی از این اثر نیز تحقیق و تألیفِ نظامیِ منحصربفردی از این عملیّات مهم است که به فاصله‌ی کوتاهی از وقوع مرصاد، در قالب پایان‌نامه‌ی «دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران» (دافوس آجا)، توسّط وی، در سال ۱۳۶۸ به انجام رسیده و ارائه شده است.

اجرای سرود توسط گروه سرود گل یاس، شعرخوانی محمد رسولی و پخش کلیپ هایی از شهیدان و فرماندهان عملیات مرصاد از دیگر برنامه‌های این‌مراسم بود.