تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3728802
شناسه : 3728802
تاریخ :
میانگین دمای اصفهان تا ۴ درجه افزایش می‌یابد اقتصاد ایران: اصفهان- رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: میانگین دما در بیشتر مناطق استان از روز جمعه تا دوشنبه هشتم مردادماه بین ۲ تا ۴ درجه سلسیوس افزایش می‌یابد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از روز جمعه تا دوشنبه هفتم مرداد افزایش دما به طور میانگین بین ۲ تا چهار درجه سلسیوس در همه مناطق استان به ویژه شمال، شرق و مرکز اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، افزایش دما به ویژه در شهرستان اصفهان، فرودگاه اصفهان، کبوتر آباد، برخوار (دولت آباد)، خمینی شهر، آران و بیدگل، کاشان، اردستان، انارک، بادرود، مهاباد، زواره، خور و بیابانک، چوپانان، کوهپایه و ورزنه محسوس‌تر خواهد بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین به افزایش غلظت آلاینده ازن در ساعاتی از روز در مناطق صنعتی از جمله کلانشهر اصفهان اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که به دلیل بالارفتن میانگین دما و ماندگاری توده هوای گرم طی روزهای پیش رو، احتمال گرمازدگی به ویژه افراد حساس، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال آتش سوزی در مراتع و نواحی جنگلی به دلیل گرمای هوا و همراهی با وزش باد و خسارت ناشی از تنش دمایی در بخش کشاورزی و دامداری وجود دارد.

امینی خاطرنشان کرد: تا پایان هفته جاری، به علت گذر امواج ناپایدار با رطوبت پایین، در بخش‌هایی از شرق و شمال استان در ساعات عصر و شب وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش بینی می‌شود که سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در این نواحی و افزایش غلظت آلاینده‌ها در حد ناسالم برای عموم در برخی ساعات در نواحی مرکزی و شهر اصفهان خواهد شد.

وی اضافه کرد: در سایر مناطق استان جو پایدار بوده و آسمان به صورت صاف گاهی کمی ابری و وزش باد پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه امروز بیشینه دمای ۱۶ شهر از جمله اصفهان، ورزنه، کاشان، آران و بیدگل، بادرود، انارک، اردستان، خور و بیابانک، خمینی‌شهر، برخوار، چوپانان، فلاورجان، کبوترآباد، مهاباد، لنجان و مورچه خورت بالای ۴۰ درجه ثبت شد، خاطرنشان کرد: امروز خور و بیابانک با بیشینه دمای ۴۴ درجه سلسیوس بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان است.

امینی با اشاره به اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان بین یک تا ۲ درجه افزایش می‌یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۱ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه دما در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا به ۲۴ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.