تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3728800
شناسه : 3728800
تاریخ :
تبریز میزبان مسابقات کشوری والیبال است اقتصاد ایران: تبریز - سومین دوره مسابقات کشوری والیبال پایوران سپاه پاسداران به میزبانی سپاه عاشورا در تبریز برگزار خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی حیدر پناه ظهر چهارشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به میزبانی مسابقات کشوری والیبال، افزود: سپاه عاشورا آذربایجان شرقی میزبان مسابقات کشوری والیبال پایوران سپاه پاسداران با حضور ۴۰ تیم به ترتیب هشت از ستاد فرماندهی و ۳۲ تیم از استان‌های سراسر کشور خواهد بود.

معاون تربیت بدنی سپاه عاشورا عنوان کرد: بازخوردی که رسانه‌ها در اطلاع رسانی کلیه فعالیت‌های بسیج و سپاه عاشورا بوجود می‌آورند جای تقدیر و تشکر دارد چرا که نگاه فرماندهی محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این است که کلیه فعالیت‌های ورزشی نیروهای پایور باید مثل ماه شب چهاردهم کامل و نورانی باشد.

حیدر پناه اذعان داشت: مسابقات کشوری والیبال ویژه پایوران سپاه پاسداران پنجم مرداد ثبت نام و رسماً از هفتم مرداد آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به در اختیار بودن ۵ سالن ورزشی در این مسابقات، اضافه کرد: ۲ سالن از سپاه عاشورا و ۲ سالن از فنی و حرفه‌ای استان و یک سالن ورزشی رزرو در اختیار مسابقات والیبال کشوری خواهد بود.

حیدر پناه با بیان اینکه از هر استان فقط یک تیم معرفی خواهد شد، اظهار داشت: مسابقات آزاد بوده و محدودیت سنی ندارد و در این بین ارگان‌های زیادی مثل اداره بهداشت و امداد، اورژانس، آتش نشانی، شهرداری، شورای شهر تبریز، اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، باشگاه شهرداری تبریز، شهرداری منطقه ۲، کارخانه سیمان صوفیان و هیأت والیبال استان در راستای هر چه بهتر برگزار شدن مسابقات همراهی خواهند کرد.

وی در خصوص کمیته رسانه‌ای مسابقات کشوری والیبال توضیح داد: آقای کریم عباسپور کلیه نتایج مسابقات و برنامه ریزی و هماهنگی مسابقات با اصحاب رسانه را اطلاع رسانی خواهد کرد.

معاونت تربیت بدنی سپاه عاشورا با اشاره به اینکه جوایز تیم‌های برتر بیشتر معنوی بوده بیان داشت: در پایان مسابقات تیم منتخب برای اعزام به مسابقات آتی مشخص و معرفی خواهد شد. و همچنین جوایز نقدی ۲۰ میلیون ریالی برای تیم اول و ۱۵ میلیون ریالی برای تیم دوم و ۱۰ میلیون ریالی برای تیم سوم در نظر گرفته شده است.

حیدر پناه یادآور شد: مراسم افتتاحیه مسابقات با حضور مسئولین ورزشی استان و شهردار تبریز، خانواده شهدا، نماینده سرلشکر سلامی برگزار شده و از قهرمانان ورزش بسیج استان و تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هزینه اولیه برگزاری مسابقات را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردیم، خاطرنشان کرد: قرار است فرماندهی سپاه پاسداران در تأمین بخشی از این هزینه ما را همراهی کند.

وی در خصوص برنامه‌های جنبی این مسابقات تشریح کرد: بازدید از اماکن گردشگری استان و شهر تبریز همچنین بازدید از موزه‌های تاریخی، مذهبی و ملی شهر تبریز را هماهنگ کردیم تا تیم‌های علاقه مند بازدید کنند.

حیدر پناه با اشاره به شعار مسابقات که منش پهلوانی و قهرمانی در بین پایوران سپاه خواهد بود، اضافه کرد: با توجه پتانسیل و ظرفیت سپاه عاشورا برای میزبانی مسابقات در چند رشته ورزشی مثل تیراندازی، والیبال، فوتبال، شنا نهایتاً با میزبانی مسابقات کشوری والیبال به جمع بندی رسیدیم.

وی با انتقاد از عدم عملکرد فرهنگی باشگاه‌های ورزشی اظهار کرد: اکثر باشگاه‌های ورزشی نام فرهنگی و ورزشی را یدک می کشند ولی دریغ از یک کار فرهنگی، حتی در باشگاه بزرگ فرهنگی، ورزشی و اقتصادی تراکتور با وجود هزاران علاقه مند پرشور هیچ بسته فرهنگی و خوراک فرهنگی به هواداران و تماشاگران حاضر در ورزشگاه داده نمی‌شود.

وی گفت: باشگاه مقاومت شهید جوادی سپاه عاشورا از هفت رشته ورزشی حمایت می‌کند و در سال گذشته تنها با ۳ میلیارد ریال در لیگ دسته سوم مدیریت ورزشی کرد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص بها دادن به رشته چوگان، عنوان داشت: پس از این تاکید بر خود وظیفه دانستیم تا با تیمداری در رشته ورزش اسلامی چوگان در مسابقات کشوری حضور فعال خواهیم داشت.

حیدر پناه در پاسخ به وقف ورزشی چند ده میلیارد ریالی سال‌های گذشته، افزود: احیای پایگاه‌های بسیج در بالاترین درجه ورزش کشور از اهداف سپاه عاشورا بوده و تمامی تجهیزات ورزشی وقف شده در راستای استعدادیابی و نخبه پروری تیم‌های ورزشی بسیج تبریز و استان بکارگیری شده است و نتایج این برنامه ریزی حضور بسیجیان ورزشکار در تیم‌های ملی می‌باشد.