تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3728799
شناسه : 3728799
تاریخ :
رفع مشکل مسکن کارکنان قوه قضائیه در حال پیگیری است اقتصاد ایران: شهرکرد_رییس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور گفت: در قوه قضائیه رفع مشکل مسکن کارکنان در سطح کلان به جد در حال پیگیری است و مقدمات تشکیل بنیاد تعاون قوه قضائیه فراهم شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان امروز چهارشنبه در جمع کارکنان دادگستری فلارد با اشاره به مشکلات کارکنان قوه قضائیه و حجم کار بالای آن‌ها، اظهار کرد: طرح تسری که در زمان شهید حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی پیشنهاد شد علی‌رغم پیگیری‌های صورت گرفته توسط ایشان به نتیجه نرسید.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور افزود: پس از آن طرح نگهداشت توسط مجلس شورای اسلامی مطرح شد و بر اساس این طرح مبلغی هرچند کم به حقوق کارکنان قوه قضائیه افزوده شد.

وی با اشاره به پایین بودن پایه بودجه در قوه قضائیه، ادامه داد: امسال و با توجه به تلاش‌هایی که شهید حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در این رابطه داشتند همچنین با پیگیری‌های حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در اخذ مطالبات پایه بودجه قوه قضائیه از ۲.۹ به ۳.۶ یعنی حدود ۹۸ همت رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان عنوان کرد: در حال حاضر از نظر بودجه مشکلی در قوه قضائیه وجود ندارد و تنها مشکل تأمین اعتبار بودجه است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور اضافه کرد: اواخر سال گذشته مبلغی به عنوان تسهیلات به کارکنان قوه قضائیه پرداخت شد که نظر ریاست این قوه بر ادامه و حتی افزایش این تسهیلات است چراکه تأمین مایحتاج کارکنان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت در حوزه‌های مختلف مانند خودرو و خانه، تصریح کرد: در قوه قضائیه رفع مشکل مسکن کارکنان در سطح کلان به جد در حال پیگیری است و مقدمات تشکیل بنیاد تعاون قوه قضائیه فراهم شده که این بنیاد مسائلی از جمله ساخت مسکن برای کارکنان را در دستور کار قرار خواهد داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان یادآور شد: سایر مشکلات کارکنان قوه قضائیه مانند پرداخت رفاهی، بیمه تکمیلی و… نیز منتقل و پیگیری خواهند شد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور در پایان با اشاره به مشکل استخدام نیروهای شورای حل اختلاف، خاطرنشان کرد: امسال تأسیس دادگاه‌های صلح در دستور کار قرار گرفته و مقدمات آن در حال انجام است، در این دادگاه‌ها پیش‌بینی شده تا نیروهای شورای حل اختلاف برای استخدام به عنوان کارمندان دادگاه‌های صلح در اولویت قرار بگیرند.