تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3728783
شناسه : 3728783
تاریخ :
شهرداری اصفهان ۲.۴ مگاوات انرژی پاک تولید کرد اقتصاد ایران: اصفهان - معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان از موفقیت شهرداری اصفهان در تولید ۲.۴ مگاوات انرژی پاک با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی بقایی روز سوم مردادماه در «آئین تحقق تولید ۱۰ درصد از برق مصرفی شهرداری اصفهان از طریق انرژی خورشیدی» و در جمع اصحاب رسانه با اعلام این خبر گفت: شهرداری در نظر دارد تا سال ۱۴۱۰ کل برق مصرفی خود را از طریق انرژی خورشیدی تأمین کند و در این راستا، تاکنون موفق به تأمین ۲.۴ مگاوات انرژی پاک با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار شده است.

وی با بیان اینکه در پایان سال جاری به تولید ۲۰ درصد برق مصرفی شهرداری از طریق انرژی خورشیدی می‌رسیم، افزود: خوشبختانه چه در زمینه تأمین بودجه و چه در عمل تاکنون طبق برنامه حرکت کرده‌ایم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان حدود ۳۳۰ روز آفتابی با پنج ساعت تابش دارد و از ظرفیت بسیار مناسبی برای اجرای طرح "شهر خورشیدی" برخوردار است که امیدواریم با کمک سایر نهادها بتوانیم این طرح را اجرا کنیم.

تولید انرژی‌های پاک، گامی در مسیر توسعه پایدار کشور

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان نیز ناترازی تولید و مصرف برق را از مشکلات فعلی کشور دانست و اظهارکرد: برای مدیریت این وضعیت، احداث نیروگاه جدید راهکار درستی از حیث زیست‌محیطی نیست و باید به‌دنبال روش‌های جدیدی باشیم.

مهرداد دادخواه ادامه داد: از مهم‌ترین راهکارهای تولید برق، استفاده از انرژی خورشیدی است و شهرداری اصفهان در این مسیر پیشگام بوده و گام‌های مؤثری برداشته است.

وی تاکید کرد: شهرداری می‌تواند در درازمدت از طریق سرمایه‌گذاری در حوزه تولید انرژی‌های پاک، هم برای خود و هم برای شهر درآمدزایی ایجاد کند که این گام مؤثر و ارزشمندی در حوزه توسعه پایدار به‌شمار می‌رود.

خودکفایی در تولید برق، هدف‌گذاری مدیریت شهری اصفهان تا سال ۱۴۱۰

رئیس کمیسیون ویژه خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان هم گفت: مدیریت شهری اصفهان هدف خود را خودکفایی در تولید برق تا سال ۱۴۱۰ قرار داده است که امیدواریم با کمک همه بخش‌های ذیربط، به تحقق آن نائل شویم.

فرزانه کلاهدوزان با بیان اینکه امروز تولید انرژی پاک در برنامه توسعه تمامی کشورهای جهان قرار گرفته است، افزود: کشور ما نیز به‌دلیل ظرفیت قابل‌توجهی که در زمینه انرژی خورشیدی دارد، گزینه بسیار مناسبی برای اجرای چنین طرح‌هایی است.

وی تاکید کرد: صیانت از محیط زیست و نگهداری از ظرفیت‌های طبیعی موجود برای آیندگان، رسالت مهم همه ما است و شهرداری نیز در این زمینه پیشگام است.