تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3728768
شناسه : 3728768
تاریخ :
بازخوانی اطلاع رسانی سازمان برنامه در مورد ارز کالاهای اساسی اقتصاد ایران: در شرایطی رئیس سازمان برنامه و بودجه در لیست کالاهای دریافت کننده ی ارز ترجیحی در توییت خود، برنج را نیاورده بود که این کالا نیز جزو کالاهای مشمول ارز ترجیحی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، روز های آخر دولت سیزدهم روز های کم حاشیه ای برای دولتمردان نبوده است. یکی از اخباری در طول یک ماهه اخیر حواشی را برای سازمان برنامه و بودجه و تیم اقتصادی دولت سیزدهم به وجود آورد، خبر حذف ارز ترجیحی برنج های وارداتی بود.

بر همین اساس چندی قبل، داود منظور در یادداشتی که در صفحه ی خود منتشر کرد، تلویحا به حذف برنج وارداتی از شمول تخصیص ارز 28500 تومان اشاره کرد و این کالا را نیز در ذیل 485 کالایی که از سال گذشته تا کنون ارز ترجیحی آن ها حذف شده است، عنوان کره بود. منظور در این توییت نوشته بود:

از سال گذشته تاکنون بیش از 485قلم کالا از شمول ارز28هزار و 500تومانی خارج شــد. که در اجرای سیاست محدودســازی تخصیص ارز ترجیحی، از سال گذشــته تاکنون بیش از 485قلم کالا از شمول ارز 28هزار و 500تومانی خارج شــد و در حال حاضر صرفاً واردات ذرت، روغن، کنجاله ســویا و دارو با ارز ترجیحی انجام میشود.

ارز ترجیحی برنج حذف نشده بود

در شرایطی داود منظور چندی پیش در توییت خود برنج را در لیست کالاهایی که ارز ترجیحی دریافت می کنند لیست نکرده بود، که این کالا همچنان درحال دریافت ارز 28500 تومانی بود.

از طرفی، چند روز بعد اساسا موضوع حذف ارز ترجیحی برنج در کمیسیون اقتصادی دولت تازه مطرح شد که آن هم در نهایت مورد مخالفت قرار گرفت و در نهایت تخصیص ارز ترجیحی به این کالا کمافی السابق ادامه پیدا کرد. 

بنابراین به نظر می رسد اطلاع رسانی رئیس سازمان بودجه حداقل در مورد حذف ارز ترجیحی برنج اشتباه بوده است که بهتر بود از طرف ایشان در این خصوص اصلاح صورت گیرد.

انتهای پیام/