تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3728761
شناسه : 3728761
تاریخ :
زمان کمی برای آماده سازی ورزشگاه آزادی داریم اقتصاد ایران: مسئول برگزاری مسابقات بین المللی فدراسیون فوتبال گفت: ما زمان کمی برای آماده سازی ورزشگاه آزادی برای میزبانی دیدار تیم ملی داریم و تلاش می کنیم که آماده سازی صورت گیرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقانی در خصوص آخرین وضعیت ورزشگاه آزادی برای دیدار روز ۱۵ شهریور تیم‌های ملی فوتبال ایران و قرقیزستان در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار داشت: با توجه به اینکه قوانین و مقررات کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC هر سال سخت‌تر می‌شود، ما باید نسبت به این قوانین و مقررات آگاه باشیم و آنها را رعایت کنیم. ورزشگاه آزادی با توجه به اینکه یکسری مشکلات داشت شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی دستور بازسازی آن را دادند چون ورزشگاه آزادی دیگر توانایی برگزاری بازی مطابق با قوانین AFC را نداشت.

او ادامه داد: اگر به خواهیم به پیمانکار فشار بیاوریم که زودتر ورزشگاه را به ما تحویل دهد ممکن است در طول یک سال بعد مجدد با مشکلاتی مواجه شویم و به همین دلیل ما فشاری به شرکت توسعه و تجهیز وارد نمی‌کنیم تا کارها مطابق انتظار جلو برود.

او تصریح کرد: مکان‌های VIP، CIP، VVIP، نشست خبری و … باید به طور کامل آماده شوند و این مکان‌ها از موارد حساسی هستند که ناظر AFC به آنها ایراد خواهد گرفت و اگر سالن نشست خبری را در قسمت پایین ورزشگاه تا ۱۵ شهریور بازسازی نکنیم به مشکل خواهیم خورد. یکی از تأکیدهای مهم AFC سالن کنفرانس است چون باید کارهای تبلیغاتی را به نحو احسن در مسابقات انجام دهند. به همین دلیل مهدی تاج (رئیس فدراسیون فوتبال) دستور داد تا شهرهایی که می‌توانند مطابق AFC میزبان بازی‌های بین‌المللی باشند مورد بررسی قرار گیرند و اگر ورزشگاه آزادی به میزبانی دیدار برابر قرقیزستان نرسد بازی در ورزشگاه دیگری برگزار شود تا با خطر از دست دادن میزبانی و همچنین جریمه مواجه نشویم.

دهقانی در پایان گفت: ما کمتر از ۴۰ روز زمان داریم تا ورزشگاه آزادی را برای میزبانی از این بازی آماده کنیم و یکی از قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا این است که تا ۷ روز قبل از آغاز بازی، ورزشگاه میزبان نباید دیداری در آن انجام شود که این موضوع هم باعث شده تا کار ما دشوار تر شود.