تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3728760
شناسه : 3728760
تاریخ :
با کمک این ۵ روش انسان خوشحال‌تری باشید! اقتصاد ایران: برای شادتر بودن چند روش وجود دارد. وقتی غرق در کارهای مورد علاقه خود هستید معمولا متوجه گذر زمان نمی‌شوید. در این حالت می‌توان گفت شما با «جریان زندگی» همراه شده‌اید. لازم نیست به خودتان سخت بگیرید، تنها تعداد کارهای مورد علاقه خود در روز را افزایش دهید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرارو از سی ان ان، آیا تا به حال به این موضوع دقت کرده‌اید که بعضی از افراد ذاتا انسان‌های خوشحال‌تری هستند؟ توضیح احساس خوشحالی تقریبا غیرممکن است، چه برسد به اندازه گیری آن؟! با این حال دکتر سونیا لیوبومیرسکی، استاد روانشناسی اجتماعی در دانشگاه کالیفرنیا، برای خوشحالی دو مولفه مهم تعریف کرده است.

اولی تجربه احساسات مثبت مانند اشتیاق، آرامش، محبت و کنجکاوی است. مولفه دیگر احساس رضایت از زندگی و داشته‌هایتان است. از نظر این خانم دکتر برای اینکه فردی خوشحال خطاب شوید به هر دو مولفه نیاز دارید.

بعضی افراد به صورت طبیعی و ژنتیکی با روحیه بهتری بزرگ شده، همیشه نیمه پر لیوان را می‌بینند و خوشحال هستند؛ اگر شما جزو افرادی هستید که بیشتر به نیمه خالی لیوان نگاه می‌کنید این ۵ روش قطعا به شما کمک خواهد کرد تا فرد خوشحال‌تری باشید.


با جریان زندگی پیش بروید


وقتی غرق در کارهای مورد علاقه خود هستید معمولا متوجه گذر زمان نمی‌شوید. در این حالت می‌توان گفت شما با «جریان زندگی» همراه شده‌اید. لازم نیست به خودتان سخت بگیرید، تنها تعداد کارهای مورد علاقه خود در روز را افزایش دهید.

این فعالیت‌ها می‌توانند به راحتیِ وقت گذراندن با دوستان و اعضای خانواده، کتاب خواندن و فیلم دیدن یا حتی ثبت نام در یک کلاس هنری جدید باشد.

مهربانی را یاد بگیرید


زمانی را روز را به تمرین مهربان بودن با دیگران اختصاص دهید. به گفته دکتر لیوبومیرسکی، کارهایی که از سر مهربانی با آشنایان یا غریبه‌ها انجام می‌دهید باعث می‌شود حس بهتری نسبت به خودتان پیدا کنید و در نتیجه خود را عضوی از دنیای اطرافتان ببینید که به روحیه شما کمک زیادی خواهد کرد.

این مهربانی‌های کوچک نه تنها باعث می‌شود حس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید بلکه نظر اطرافیانتان راجع به شما را نیز تغییر می‌دهد. در نتیجه در زمان نیاز افراد بیشتری خواهان کمک به شما هستند.

به روابط خود بیشتر اهمیت بدهید


وقتی صحبت از خوشحالی در میان است ارتباطات شخصی شما تاثیر بسیار بیشتری نسبت به پول، جایگاه اجتماعی و حتی سلامتی شما دارد.

وقت گذراندن با همسر، فرزندان، فامیل و دوستان باعث ایجاد شوق و اشتیاق در شما و اطرافیانتان خواهد شد. پس در این هفته روزی را به وقت گذراندن با عزیزانتان اختصاص دهید تا شاهد اثرات فوق‌العاده آن باشید.

قدردان باشید


قدردانی بابت نعمت‌هایی که در زندگی دارید باعث می‌شود ارزش آن‌ها را بیشتر درک کنید. زمانی در هفته را به فکر کردن درباره سه تا پنج نعمت‌هایی که در زندگی خود دارید و قدردان بودن بابت آن‌ها اختصاص دهید.

این کار را می‌توانید از طریق نوشتن در یک دفترچه یا صحبت با فردی مطمئن انجام دهید. تلاش کنید هر هفته این فعالیت را انجام دهید، اما مراقب باشید تکرار بیش از حد آن می‌تواند خسته کننده شود!

به خبرهای خوب اهمیت بدهید


شنیدن خبر موفقیت اطرافیانتان باعث می‌شود به زندگی حس بهتری پیدا کنید و ارتباط شما با اطرافیانتان را قوی‌تر می‌کند. در مقابل شما هم خبر موفقیت‌ها و دستاوردهایتان را به اشتراک بگذارید و به خودتان اجازه دهید احساس غرور و خوشحالی آن لحظه را تجربه کنید.

به اشتراک گذاری موفقیت‌ها و دستاوردها با اطرافیان با سطح شادی و رفاه بالا مرتبط است.