تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : توریسم و گردشگری
لینک : econews.ir/5x3728739
شناسه : 3728739
تاریخ :
"دوشنبه" گرم‌ترین روز تاریخ جهان بود اقتصاد ایران: بر اساس داده‌های منتشر شده از سرویس تغییرات اقلیمی اروپا، روز دوشنبه هفته جاری به‌عنوان گرم‌ترین روز ثبت شده در تاریخ جهان شناخته شد و همه رکوردهای قبلی را شکست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بر اساس داده‌های منتشر شده از سرویس تغییرات اقلیمی اروپا، دوشنبه پیش به‌عنوان گرم‌ترین روز ثبت شده در تاریخ جهان شناخته شد و همه رکوردهای قبلی را شکست.

دانشمندان اقلیم‌شناسی می‌گویند که با توجه به تغییرات اقلیمی ناشی از فعالیت‌های انسان، دمای کره زمین اکنون به اندازه دمای آن در 125 هزارسال پیش است.

داده‌های اولیه سرویس تغییرات اقلیمی اروپا نشان می‌دهد که دمای متوسط جهانی در روز دوشنبه 17.15 درجه سانتی‌گراد بوده است. پیش از این گرم‌ترین روز ثبت شده جهان در سال 2016 بود که دماهای متوسط به 16.8 درجه سانتی‌گراد رسیده بود.

دانشمندان می‌گویند، اگرچه سال 2024 بسیار گرم بوده است اما آنچه باعث رقم خوردن هفته‌ای بسیار گرم و ثبت دوشنبه جهنمی شد، زمستان قطبی گرم‌تر از حد معمول بود.

کریستینا فیگورس، رئیس سابق مذاکرات اقلیمی سازمان ملل در این‌باره می‌گوید: اگر فعالیت‌های انسانی وجود نداشت، رکوردهای دمایی شدید به این میزان که در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم، شکسته نمی‌شدند.

وی هشدار داد: اگر دنیا فوراً مسیر خود را تغییر ندهد، همه ما خواهیم سوخت.

فیگورس افزود: یک سوم برق جهان می‌تواند فقط با انرژی خورشیدی و بادی تولید شود، اما سیاست‌های کشورها باید این تحول را امکان‌پذیر کنند.

انتهای پیام/